حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش  با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و نقض آشکار برجام توسط این کشور، گفت: آمریکا برجام را نقض کرد و مسلما این کار توسط این کشور ادامه خواهد داشت، ما نباید به این کشور اعتماد کنیم و باید بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و خودمان مشکلاتمان را حل کنیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: مسلما ما از حل شدن مشکلاتی مانند بیکاری جوانان، رکود و مشکلات اقتصادی کشور خوشحال می‌شویم، اما ما می‌بینیم که آمریکا تحت هیچ شرایطی دوست ندارد مشکلات ما حل شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها باید بتواند مشکلات مردم و کشور را رفع کند، تصریح کرد: اگر ما در زمان تحریم نفت را کمتر ولی با قیمت بهتر و درست می‌فروختیم بهتر از این بود که الان دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت هم بفروشیم زیرا با نفت زیر 30 دلار چیزی عاید ما نخواهد شد، چه فایده‌ای دارد بتوانیم بدون تحریم نفت بفروشیم ولی با کمترین قیمت؟

وی گفت: ما هر کاری را که در راستای برجام می‌بایست انجام دهیم به خوبی انجام دادیم و به همه تعهدات خود عمل کردیم ولی آمریکا ما را یک دور کامل دیگر تحریم زده است، دوری که خطرناک‌تر از دور اول است. در صورتی که هنوز دور اول حل نشده دور دوم تحریم‌ها آغاز شده است.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: قانونی که کنگره امریکا تصویب اوباما آن را ابلاغ کرد، بعلاوه تحریم‌های جدیدی که صورت گرفت در کنار نامه‌ای که جان‌کری به ظریف نوشت، همه یک بازی است. مگر می‌شود مجلس یک کشور قانونی را مصوب کند، رئیس جمهور آن کشور هم قانون را ابلاغ کند، بعد وزیر خارجه بگوید این قانون هیچ است.

وی افزود: خیلی ساده‌ اندیشانه است که کسی بخواهد به این بازی‌ها تکیه کند، آمریکایی‌ها برجام را نقض کردند باز هم همین کار را خواهند کرد ما در آینده شاهد خواهیم بود آمریکا پی‌درپی سعی می‌کند برجام را نقض کند تا ما عقب نشینی کنیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش در خاتمه گفت: امیدواریم ملت، دولت و مجلس همه با هم با اتحاد در مقابل آمریکا بایستند، زیرا آمریکا فقط از اقتدار، مکتب و مردم ما حساب می‌برد نه از دیپلماسی‌ ما.