دستگاه دیپلماسی که فقط بیانیه می دهد!

گروه سیاسی-فروردین ماه سال 93 خبری وحشتناک بین مردم ردو بدل می شود.  در فرودگاه جده و هنگام بازرسی از زائران خانه خدا که قصد بازگشت به ایران را داشتند ، ماموران سعودی دو نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی بیشتر از کاروان جدا و به اتاقی منتقل کردند. شرطه عربستانی در اتاق اسلحه خود را پشت سر قربانی اول قرار می دهد و به فارسی به او می گوید فقط خفه شو و حرف نزن و عمل شیطانی خود را انجام می دهد.

سپس قربانی اول را به بیرون می فرستند اما وی به دلیل و حشت زدگی و حیرت شدید هیچ چیزی به خانواده و مسئولین کاروان نمی گوید. در این حین شرطه های عربستانی به قربانی دوم نیز تجاوز می کنند و سپس او را به خارج از اتاق می فرستند. قربانی دوم اما ماجرا را برای خانواده و مسئولین کاروان می گوید، با اعتراض و سر و صدای خانواده و اعضای کاروان، ماجرا دهان به دهان می چرخد و زوار ایرانی در اعتراض به این جنایت از سوار شدن به هواپیما خودداری می کند.

واکنش دستگاه دیپلماسی کشور به چند اعتراض و بیانیه منتهی می شود. آل سعود وعده برخورد با عاملان جنایت می دهد اما عملا اتفاقی نمی افتد.

کشتی نجات با یک تلفن برگشت!

کشتی نجات ایران با کلی تبلیغات رسانه ای عازم یمن می شود تا به مردم مظلوم و جنگ زده یمن کمکهای انسان دوستانه بفرستد. کشتی نجات شامل 2 هزار و 500 تن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله هزار و 200 تن برنج، 700 تن آرد، 400 تن کنسرو، 50 تن دارو و اقلام پزشکی، 50 تن آب معدنی، 2 هزار تخته پتو، هزار چادر گروهی و هزار سری ظروف آشپزخانه و والور است.

 این کشتی با 60 مسافر شامل 15 نفر کادر پزشکی و هلال احمر، 20 خبرنگار و شخصیت بین‌المللی صلح‌طلب، 5 نفر محافظ و 20 خدمه عازم یمن شد. در این سفر یک فرانسوی، یک آلمانی و 5 آمریکایی به‌عنوان شخصیت‌های بین‌المللی صلح‌طلب و فعالان ضدجنگ حضور دارند. کشتی نجات شامل کمک‌های غذایی و دارویی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران پس از ترک بندر شهید رجایی بندرعباس وارد دریای عمان، اقیانوس هند و خلیج عدن و با عبور از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ می‌شود و در نهایت محموله انسان‌دوستانه خود را در بندر الحدیده یمن خالی می‌کند.

کشتی را یک ناوگروه ارتش محافظت می کند. با نزدیک شدن کشتی نجات به آبهای یمن عربستان کشتی را تهدید می کند. اما ایرانیان مصمم تر می شوند. عربستان جدی تر تهدید می کند اما ایرانی ها مصمم تر می شوند. کشتی نجات همچنان پیش می رود. جان کری به ظریف تماس تلفنی می گیرد. کشتی نجات با یک تلفن بر می گردد! کمکهای ایران در بازار کشور همسایه یمن به دست دلالان می رسد و با یک تلفن غرور ایرانیان همچون شیشه می شکند. واکنش دستگاه دیپلماسی به یک بیانیه منتهی می شود.

 زانو زدن ظریف مقابل امیر کویت

 همزمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در «خیابان ۲۰۴» نزدیک تقاطع آن با «خیابان ۲۲۳»، در منا ، ازدحام حجاج باعث کشته شدن دست‌کم ۲٬۲۳۶ ا نفر از حاجیان شد. از این تعداد حدود 464 نفر از زائران ایرانی بودند. علت ماجرا را عبور کاروان یکی شاهزاده های عربستانی ، بی تدبیری عربستان و برخی برنامه ریزی شده گفته اند. علت هرچه که بود عربستان به شدت کارشکنی می کند. مانع حضور مقامات مسئول ایرانی می شود. مصدومان ایرانی را به حال خود رها می کند. پیکر پاک حاجیان را تحویل ایران نمی دهد.

ظریف وزیر خارجه ایران، دست به دامان کویت می شود. در مقابل امیر کویت زانو می زند و تصویر وی در فضای مجازی منتشر می شود. اما عربستان هیچ اقدامی نمی کند. مقام معظم رهبری عربستان را به واکنش سخت ایران تهدید می کند. عربستان قدری نرم می شود. واکنش دستگاه دیپلماسی به یک بیانیه منتهی می شود!

فقط به یک بیانیه منتهی می شود

خبر کوتاه بود: شیخ نمر اعدام شد. وزارت کشور عربستان اعلام کرد که ۴۷ تن را  شنبه 12 دی ماه  به اتهام ارتکاب "جرایم تروریستی" اعدام کرده است. در میان اعدامی‌ها نام "شیخ نمر باقر النمر" روحانی شیعه نیز دیده می‌شود.

مردم خشمگین مشهد به کنسولگری عربستان حمله کردند. مقام معظم رهبری در کلاس درس به آل سعود هشدار دادند. مردم غیر قابل کنترل شده اند. واکنش دستگاه دیپلماسی به یک بیانیه منتهی می شود!