این گروهک‌های خارج‌نشین با آنکه می‌دانند کسی در داخل ایران از فراخوان‌هایشان استقبال نکرده و یا تعداد حامیان این فراخوان‌ها بسیار ناچیز است، اما برای آنکه خود را نزد دولت‌های اروپایی و آمریکایی زنده و فعال نشان داده و از حمایت‌های آنها برخوردار شوند، هر ساله بیانیه‌های خود را تکرار کرده و آرزوی سرنگونی نظام جمهوری‌اسلامی را در سر می‌پرورانند.

یکی از این افراد توهم زده شخص «ربع پهلوی» شاهزاده ناکام و آخرین بازمانده خاندان پهلوی است. وی که اکنون تحت حمایت دولت فرانسه در این کشور با ثروت بادآورده ملت ایران تجارت و زندگی می‌کند، هرازچندگاهی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت‌های گوناگون ابراز وجود کرده و سعی می‌نمایند خود را مهمترین مخالف جمهوری‌اسلامی ایران نشان داد. البته در سالهای اخیر فعالیت‌های «ربع پهلوی» با انتقادهای بسیاری نیز همراه بوده و برخی منتقدانش که عمدتاً در بین سلطنت‌طلبان هستند، او را به بی‌تحرکی و بی‌غیرتی در عرصه سیاسی متهم‌کرده و گفته‌اند وی تنها به‌دنبال صدور بیانیه‌های متوالی است.

در پی این انتقادات، «ربع پهلوی» در هفته‌های اخیر تلاش کرده با انتشار فراخوانی برای ایجاد تجمع و اعتراض در بخشی از شهر تهران، به منتقدان خود بگوید که تنها به‌دنبال صدور بیانیه نیست و فعالیت عملی هم دارد؛ پس با صدور بیانیه‌ای جدید، از هوادارانش خواسته در سالروز فرمان «کشف‌حجاب» «رضا‌شاه» پدربزرگ معدومش، در حمایت از حقوق زنان(!) به یکی از میادین و پارک تهران بروند و با در دست داشتن مشعلی کاغذی، در حمایت از او شعار بدهند!

«ربع پهلوی» در بخشی از بیانیه خود نوشته: “خیزش نوین آزادیخواهی در ایران بسوی فروریزی دیوارهای تحجر و نابرابری و خرافات و ستم علیه زنان در حال شکل‌گیری است“، اما به این سوال پاسخ نمی‌دهد که چرا این فراخوان کذایی خود را در سالروز فرمان «کشف حجاب» که طی آن به‌زور حجاب از سر زنان کشیده شد، مقارن کرده؟ و آیا مانند پدربزرگش به‌دنبال احقاق حقوق زنان ایرانی است؟!!!

«ربع پهلوی» همچنین با قرار دادن شیوه ساخت یک کاردستی مشعل کاغذی در شبکه‌های اجتماعی، از هوادارانش خواسته با ساخت و در دست‌داشتن این مشعل کاغذی، در تجمع مذکور حضور داشته و حمایتشان از به‌قدرت رسیدن او را اعلام کنند!!

به نظر می‌رسد بهترین خروجی این فراخوان «ربع پهلوی» هم این است که برخی افراد فقط شیوه ساخت مشعل مقوایی را یاد می‌گیرند!

کاردستی ربع پهلوی

تصویر منتشر شده در صفحات منتسب به «ربع پهلوی»!