تیم هسته‌ای ایران به اندازه 100 سال کار کرد

 وزیر سابق امور خارجه با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای بی سابقه ترین کار ممکن تا به امروز را انجام داده است ، گفت: این تیم سه نفره به اندازه 100 سال کار کردند و با مذاکرات خود موفق شدند مسائل هسته ای پیچیده را به نفع جمهوری اسلامی حل کنند.

 
منوچهر متکی شامگاه دوشنبه در جلسه مجمع عمومی گلستانی های مقیم پایتخت افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای فرصت های مناسبی را برای کشور فراهم کردند، برعکس کسانی که سیاسی به این مسائل نگاه می کنند طرف مقابل به دنبال فرصت بود.
 
وی بیان کرد: پرونده هسته ای سابقه 12 ساله دارد که ما توانستیم پس از سال ها تلاش با تیمی قوی و با اراده این مسائل را حل کنیم.
 
متکی با تاکید بر این که دشمنان ایران به اهداف خود نرسیدند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات به موفقیت و پیروزی چشمگیری رسید و طرف مقابل بی شک در این مذاکرات شکست خورد.
 
وی ادامه داد: سعود الفیصل در زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات با سفر به روسیه و آمریکا سعی داشت تا این دو کشور را متقاعد کند که با ایران به توافق نرسند.
 
متکی با بیان اینکه سیاست سعودی ها در منطقه و جهان شکست خورده است، افزود: عربستان قبل از جنگ با یمن اعلام کرد که 10 روزه سرنوشت یمن را مشخص می کنیم اما پس از مدت ها تلاش در این کشور به نتیجه ای نرسیدند و عربستان در جنگ با یمن بی شک شکست خورده است.
 
وی خاطرنشان کرد: عربستان پنج سال است با سرمایه گذاری فراوان با کشور سوریه بصورت نیابتی در جنگ است و با توجه به این که کشورهای قطر، ترکیه و آمریکا از عربستان حمایت می کنند به هیچ نتیجه ای نرسیده اند.
 
وی وضعیت منطقه را حساس توصیف کرد و افزود: با دیپلماسی صحیح و درست می توانیم به موفقیت های بیشتری دست یابیم و باید در این راه با مدارا به پیش رویم.