امتیاز طلبان توقع بی‌جا از شورای نگهبان دارند

علی جلیلیان نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تمام کشورهای دنیا مراجعی برای تایید صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات وجود دارد؛ در جمهوری اسلامی ایران نیز شورای نگهبان این وظیفه را برعهده دارد.

وی افزود: طبق قانون این مرجع(شورای نگهبان) مسئولیت و اختیار دارد و ما نمی‌توانیم از یک مرجع مسئولیتی بخواهیم ولی به آن اختیار ندهیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مسئولیت تائید صلاحیت‌ها در مجلس شورای اسلامی و خبرگان را برعهده شورای نگهبان دانست و تصریح کرد: این شورا در سراسر کشور اعلام کرده است که داوطلبان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با شرایطی مشخص باید در آزمون علمی شرکت کنند. این مسئله منحصر به یک یا چند نفر نیست بلکه برای همه ملت ایران بوده و یک شرایط عمومی و قانونمند است.

جلیلیان در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد وارد مجلس خبرگان رهبری شود باید شرایط شورای نگهبان را قبول کرده و بپذیرید. همچنین در آزمون علمی شرکت کند. چرا که شورای نگهبان در قانون اساسی جایگاهی مشخص دارد و یک مرجع کاملا رسمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه داوطلب باید در آزمون علمی مجلس خبرگان شرکت کند، گفت: اگر کسی در این آزمون شرکت نکند یعنی قانون را قبول نداشته و از یک نهاد رسمی تمرد کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کسی که متمرد باشد نمی‌تواند در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی داشته باشد، عنوان کرد: اگر کسی بخواهد امتیاز طلبی کرده و خواستار امتیاز ویژه باشد و بگوید که من در امتحان شرکت نمی‌کنم،‌ پذیرفته نیست. همه در جمهوری اسلامی ایران در برابر قانون یکسان هستند؛ شورای نگهبان نمی‌تواند برای برخی آزمون برگزار کند و برای برخی دیگر تفاوتی قائل شود. کسانی که این توقع را دارند ویژه خوار بوده و امتیاز طلب هستند.

جلیلیان با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران امتیاز ویژه و خاصی به هیچ فردی نمی‌دهد، متذکر شد که وضعیت فعلی افراد در نظام سنجیده می‌شود اینکه کسانی مدعی باشند ما دارای سوابق و پست‌های مدیریتی بودیم هرگز پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: از نظام، مردم و ملت ایران که درگذشته به این گونه افراد جایگاه داده است باید تشکر کرد ولی وقتی خودشان قدر آن جایگاه را نمی‌دانند حرفی برای گفتن نمی‌ماند. این افراد اکنون  آمده‌اند و می‌خواهند امتیازطلبی کنند. نظام جمهوری اسلامی برای هیچ فردی هرچند هر نوع سابقه‌ای هم داشته باشد امتیاز خاصی قائل نمی‌شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خاتمه تاکید کرد که همه در برابر قانون یکسان بوده و کسی که در آزمون انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت نکند شرط علمی این فرد احراز نشده و در نهایت به عدم احراز صلاحیت منجر می‌شود.

انتهای پیام/