48روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات مقدماتی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

خوانندگان محترم هر روزه می توانند با خواندن بسته انتخاباتی میزان از حواشی انتخابات پیش رو مطلع شوند.

رد صلاحیت وکلای خانواده معروف از سوی هیات های اجرایی

صلاحیت وکلای مدافع خانواده هاشمی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس از سوی هیات های اجرایی احراز نشد. سیدمحمود علیزاده طباطبایی با حضور در فرمانداری نطنز به منظور حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بود که کمیته اجرایی انتخابات به دلیل عدم التزام به اسلام و قانون اساسی صلاحیت وی را احراز نکرده است.همچنین سیدوحید ابوالمعالی وکیل مهدی هاشمی از حوزه انتخابیه تهران قصد حضور در انتخابات را داشت که صلاحیت وی نیز توسط کمیته اجرایی انتخابات استان تهران رد شد.سیدمحمود علیزاده طباطبایی نمایندگی مردم تهران در اولین دوره انتخابات شورای شهر را عهده‌دار بود.

رد صلاحیت شدم چون پیگیر قانون‌شکنی بودم

یکی از نمایندگان فعلی مجلس که صلاحیتش توسط هیئت‌های اجرایی برای انتخابات مجلس دهم احراز نشده در کانال تلگرامی خود علت رد صلاحیتش را پیگیر قانون بودن دانسته است و با این مطلع که «گشتیم نبود، نگرد نیست»، پیامش را چنین به پایان برده است: دوستان! عجله نکنید چون نهایتا مطابق قانون مسیر طی می شود. بنده هم در وقت قانونی (که تا فردا بعد از ظهر است) به هیأت نظارت انتخابات (شورای نگهبان) اعتراضم را ارائه می دهم اما قبل از آن باید مسیر قانون طی شود و آقایان پاسخ دهند.

برکناری آقای معاون در آستانه انتخابات

با وجود اینکه کمتر از 50 روز تا انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم زمان باقی است، با دستور وزیر کشور صفر علی براتلو معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران از سمتش کناره گیری کرد و همدانی از مدیران استانداری به عنوان سرپرست موقتا جایگزین وی شد.

در انتخابات دلخوری ها را کنار بگذاریم

آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم پیش رو اظهار کرد: در داخل کشور نیز اگر دلخوری‌هایی وجود دارد، باید آنها را کنار بگذاریم. همه باید به‌صورت منسجم در انتخابات آینده شرکت کنیم و بی‌تفاوت نباشیم.باید انسجام و شرکت‌ در انتخابات را جدی بگیریم و به ندای رهبرمان پاسخ بدهیم و بگوییم که این کشوری است که باید خود را در دنیا نشان بدهد، دنیایی که از خلوت شدن دور نظام، لذت می‌برد و از اجتماع ناراحت می‌شود.

کسانی که اهل نق زدن و جر زدن در انتخابات هستند، به صحنه نیایند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:مردم دیگر حوصله کسانی که اهل نق زدن و جر زدن در انتخابات هستند را ندارند، کسانی باید اکنون به صحنه انتخابات بیایند که به قواعد مسابقه احترام بگذارند. آن‌هایی که سابقه نق زدن و جر زدن دارند صلاح نیستند به این مسابقه بیایند. کسانی که اهل خشونت هستند؛ یعنی اگر رای نیاورند به خیابان می آیند و خیابان و مسجد و بانک را به آتش می‌کشند به این مسابقه نیایند؛ چون انتخابات مسابقه‌ای برای خدمت است نه خشونت.