رسانه العربیه صبح امروز در تحلیلی مضحک علت اعتراض ایران به اعدام شیخ نمر را خشم ایران از عملیات های موفقیت آمیز(!) توفان قاطعیت عنوان کرد.

العربیه در ادامه این گزارش از اعدام شیخ نمر به عنوان یکی از گام‌های محکم ریاض در راه ریشه‌کنی تروریسم(!) یاد کرده و به اعتراض ایران به اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعی انتقاد کرده است.

در ادامه این گزارش متوهمانه العربیه با بیان اینکه ایران در انزوای بین‌المللی قرار دارد نوشت: ایران پس از توافق هسته‌ای، با غروری فراوان رفتار می کند."

 

 

این رسانه ضد ایرانی در خاتمه گزارش خود در حالی مدعی شده که ایران منزوی‌تر از گذشته شده و به خاطر رفتارهایش، در معرض خشم عربی و اسلامی (!) قرار گرفته است که تنها چند کشور کوچک و میکروسکوپی از جمله جیبوتی و  سودان در همراهی با این کشور ارتباط خود را با کشورمان قطع کردند.

 

 

دیپلمات های نامی جهان در صف ارتباط با ایران

رسانه پادشاه عربستان در حالی از انزوای ایران در جهان خبر می دهد که دیپلماتهای نامی جهان به دنبال ارتباط دیپلماتیک با ایران هستند.

وزیر امور خارجه دانمارک در رأس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی در تهران

دوشنبه هفته گذشته کریستین ینسن وزیر امور خارجه دانمارک در رأس یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرد.

ینسن وزیر امور خارجه دانمارک در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران 2500 سال پیش کوروش کبیر را داشته که کشوری بر اساس احترام به حقوق اقلیت ها تشکیل داده بود.

وی در ادامه بیان کرد: ایران توانایی تبدیل شدن به یک مرکز برای همکاری های اقتصادی را دارد و می‌تواند به بهتر شدن منطقه کمک کند.

وزیر امور خارجه عراق در تهران

 ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق چهارشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف با اشاره به روابط خوب عراق با جمهوری اسلامی ایران ظریف را دیپلماتی را قوی خواند و افزود: یک دیپلمات قوی سخن خود را گفته و دیپلماسی را پیش می‌برد.

 

 

رایزنی قائم مقام وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه عمان

 

مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان عصر جمعه در صلاله با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار کرد.

 

قائم مقام وزیر خارجه با ابراز خشنودی از روابط ممتاز ایران و عمان اظهار داشت: با توجه به تاثیر مناسبات دوستانه کشورها بر صلح و ثبات منطقه‌ای، افزایش پیوندها با همسایگان بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس که به این سیاست باور دارند؛ اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز با ابراز خشنودی از روابط ممتاز دو کشور، استمرار رایزنی های منطقه‌ای بین طرفین را مهم دانست و کاهش تنش، امنیت و شکوفایی اقتصادی بنفع ملتها را مهمترین اولویت منطقه دانست.

رئیس هیات اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در تهران"عبدالله عبدالله"  سه شنبه هفته گذشته به تهران آمد و با رهبر معظم انقلاب و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.رئیس جمهور چین به ایران می آید

شی جین پینگ رییس جمهور چین سوم بهمن ماه جاری به دعوت رسمی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در صدر هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌کند.در این سفر تجار این کشور رئیس جمهور چین را در این سفر تجار این کشور همراهی می‌کنند، این نخستین سفر شی جین پینگ رییس جمهور چین به تهران خواهد بود.