لشکر کشی عالیجنابان "پشه" علیه ایران!

گروه سیاسی، حتماً شما هم در این چند ساعت گذشته در محیطی بوده اید که اخبار قطع رابطه سودان و بحرین را یک نفر بلند بلند خوانده و دیگران نُچ نُچ کرده اند. یا مثلاً یک نفر آدم طنازی این وسط پیدا شده و گفته خُب نتیجه از دیوار سفارت مردم بالا رفتن همین است دیگر!

به گزارش افکارخبر، اما اینکه کشور 800 هزار نفری جیبوتی یا مجموعه تحت امر عمرالبشیر در تبعیت از ارباب پولدارشان سفرایشان را فرابخوانند و دیپلمات های ایرانی را اخراج کنند تا چه حد در وضعیت کلی دیپلماتیک جمهوری اسلامی در جهان موثر است؟ به هر حال پادشاه دست نشانده بحرین می تواند به نشانه دم تکان دادن برای صاحبش روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کند اما به راستی در این میان ایران بیشتر متضرر خواهد شد یا بحرین؟

کشوری که همین الان هم مدت ها است در گرداب بحران سیاسی دست و پا می زند و تنها به لطف لشکر کشی عربستان توانسته است مردم بی دفاعش را موقتاً سرکوب کند چگونه آینده ای می تواند در منطقه و جهان داشته باشد؟

اگر روزی رژیم پوسیده ال سعود دیگر نبود پادشاه بحرین به کمک کدام دولت خارجی می خواهد از امواج انقلاب مردمی در امان بماند؟ کشور دیگری که در همین چند ساعت گذشته اعلام کرده روابط دیپلماتیک با تهران را در حد کاردار پایین می آورد امارات متحده عربی است. شیخ نشینی که کوچکترین تهدید داخلی می تواند به بهای فروپاشی ملی اش تمام شود و البته طراز تجاری اش با ایران هم کم نیست که اگر کم بود همان دُمی را تکان می داد که پادشاه بحرین و عمرالبشیر تکان دادند.

یا همین الان نقشه سیاسی جهان را پیش روی خود بگذارید تا کشور جیبوتی را پیدا کنید! دقیقا اندازه آن روی نقشه به اندازه یک پشه البته اندکی کوچکتر است!

برخلاف آنچه برخی رسانه ها سعی در القای آن دارند گوشمالی وهابی های سعودی نه تنها به ضرر منافع ایران تمام نشده بلکه از اتفاق اثبات کرد جمهوری اسلامی خط مشخص و ثابتی در مبارزه با کشورهای حامی تروریسم دارد.

اگر تاکنون حمایت کشور نفت و خرما و تروریسم از سلفی گری و جریان های تکفیری به لطف رشوه های کلانش به رسانه ها و سیاستمداران پنهان مانده اما سرانجام ماه حقیقت از پس ابر پنهانکاری بیرون می آید و آنگاه این ملت ایران خواهند بود که سربلند از این اتش تفرقه خواهند گذشته نه دولت های جیره خوار و وابسته ای چون بحرین و سودان .