دروغ‌پردازی برای تخریب ائتلاف اصول‌گرایان

 شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان پس از شکل‌گیری جلسات سه‌گانه احزاب اصول‌گرا که در نهایت منجر به تشکیل گروه ۸ نفره شد با محوریت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز آیت‌الله «موحدی کرمانی» و با حضور سلایق مختلف اصول‌گرا اعلام موجودیت کرد. احزاب و شخصیت‌های شاخص سیاسی هر یک نمایندگان خود را به شورای ائتلاف معرفی کردند و در آخرین جلسه که روز یک‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، «سعید جلیلی» هم به این نهاد انتخاباتی پیوست و با این فرآیند، پازل انتخاباتی نیروهای انقلاب با شکل‌گیری ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان تکمیل شد.

«جلوه اتحاد» پیام اولین همایش سراسری اصول‌گرایان بود البته اصول‌گرایان تا زمان انتخابات دو همایش دیگر نیز برگزار خواهند کرد در عین حال نخستین همایش با استقبال چشمگیر و قابل توجه کارگردانان و بازیگران جریان اصول‌گرا روبه‌رو شد و این نشان از پیشرفت و فراگیری ائتلاف اصول‌گرایان دارد.

وحدت و همگرایی اصول‌گرایان پس از انتخابات سال ۹۲ روند جدیدی پیدا کرد و امروز خروجی این هماهنگی در سامانه ائتلاف اصول‌گرایان مشاهده می‌شود، براین اساس همسویی و اتحاد اصول‌گرایان با توجه به سلایق گوناگون منجر به هراس رقیب شده است؛ از‌این‌رو اتاق فکری جهت هدف قرار دادن وحدت اصول‌گرایان ایجاد شده و مأمویت اصلی آن ایجاد انشعاب، اختلاف و انتشار اخبار دروغ و کذب درباره اصول‌گرایان و به‌خصوص مرکزیت ائتلاف است تا از این طریق بتوانند قبل از آغاز رسمی تبلیغات انتخابات رقیب خود(اصول‌گرایان) را به عنوان نیروهایی با القاب مختلف از جمله تندرو، معتدل و میانه‌رو به جامعه معرفی کنند، بدون شک سناریوی آنها در راستای خروج و منفعل کردن رقیب در میدان رقابت دنبال می‌شود و برای اجرای این سناریو نیاز به رسانه‌های همسو و اجاره‌ای دارد، رسانه‌هایی که با درشت‌گویی، خبر از اختلاف و تقابل اصول‌گرایان با یکدیگر می‌دهند. البته سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان، هم در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود و هم در اولین همایش اصول‌گرایان با صراحت اعلام کرد: «اخبار شورای ائتلاف از مجرایی که تعیین شده اعلام می‌شود» و نسبت به انتشار اخبار کذب در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی واکنش نشان داد؛ با این حال تخریب اصول‌گرایان در دستور کار رقیب قرار گرفته و حاضر است به قیمت انتشار اخبار و رویدادهای دروغ، طبل انشعاب در جریان اصول‌گرا را به صدا در آورد.

مروری بر اخبار رسانه‌های اصلاح‌طلب و شبکه‌های مجازی که توسط همفکران این جریان مدیریت می‌شود، نشان می‌دهد رقیب برای سنگ‌اندازی در میدان نیروهای اصول‌گرا به «دروغ‌پردازی» روی آورده هر چند که تاکنون بارها چهره‌های شاخص اصول‌گرا پیرامون این اخبار کذب اعتراض خود را اعلام کرده‌اند ولی با این حال دروغ‌پراکنی‌ها علیه اصول‌گرایان همچنان استمرار پیدا می‌کند و برخی از رسانه‌ها و مطبوعات همسو با اصلاحات هم به خوبی به آن دامن می‌زنند.

 مصادیق دروغ

تاکنون سه چهره برجسته اصول‌گرا با صدور بیانیه و اعلام موضع به این دروغ‌پردازی‌ها پاسخ داده‌اند، در شبکه‌های مجازی و برخی رسانه‌ها، خبری با این مضمون منتشر شد «شرط باهنر برای ائتلاف اصول‌گرایان»؛ باهنر، «رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان» هشدار داده است اگر سه کاندیدای انتخابات در فهرست اصول‌گرایان قرار گیرند، از شورای ائتلاف خارج می‌شود.

پس از دست‌به‌دست شدن این خبر، دفتر باهنر بیانیه‌ای صادر و انتشار این خبر را تکذیب کرد. البته باهنر که پس از عدم ثبت‌نام در انتخابات مجلس دهم سوژه اصحاب رسانه شد با غیبت در نخستین همایش اصول‌گرایان بار دیگر موضوعی برای رسانه‌های اصلاح‌طلب فراهم کرد چنانچه اکثر آن رسانه‌ها غیبت این چهره شاخص اصول‌گرا را در تیتر یک خود گنجاندند که این اقدام نیز با پاسخ «رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری» روبه‌رو شد.

باهنر در گفت‌وگویی به‌صراحت از همگرایی خود با شورای ائتلاف اصول‌گرایان سخن گفت و در خصوص عدم حضور در همایش سراسری اصول‌گرایان گفت: «دلیل غیبتم در نشست ارزشمند روز پنج‌شنبه سفر برنامه‌ریزی‌شده قبلی به اهواز بود ضمن اینکه همه جریانات اصول‌گرایی برای دستیابی به وحدت فراگیر از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود و بنده نیز با همه توان به‌عنوان عضو کوچک از این خانواده بزرگ و ریشه‌دار، در خدمت خواهم بود.»

علاوه بر باهنر، «علی‌اکبر ولایتی» هم پیرامون انتشار اخبار دروغ اعتراض کرد. پیش از این برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی از عدم حضور نماینده ولایتی در جلسات شورای ائتلاف اصول‌گرایان خبر می‌دادند، پس از دامن زدن به این خبر، دفتر ولایتی نسبت به اخبار اختلاف‌انگیز درباره ائتلاف اصول‌گرایان واکنش نشان داد و اعلام کرد: «علاءالدین بروجردی نماینده دکتر ولایتی با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در جریان ائتلاف اصول‌گرایان، کماکان در جلسات مربوطه حضور داشته و هماهنگی‌های لازم را در این خصوص دنبال می‌کند.»

گمان می‌رفت پس از صدور این بیانیه، ولایتی از گردونه تخریب جریان رقیب خارج شود اما پس از برگزاری همایش گسترده اصول‌گرایان، تخریب جدید کلید خورد، این بار هم باز از ولایتی نام برده شد اما راوی آیت‌الله «موحدی کرمانی» بود.

برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مدعی شده بودند: «خطاب سخنان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در همایش اصول‌گرایان علی اکبر ولایتی «نامزد انتخابات سال ۹۲» بود که بعد از اعلام موضع توسط یکی از نزدیکان آیت‌الله موحدی تیر آنها به هدف اصابت نکرد.»

یک منبع نزدیک به دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به نقل از ایشان ضمن تکذیب این‌گونه مطالب که در برخی رسانه‌های ضد انقلاب خارجی با اهداف خاص منعکس و در برخی رسانه‌های داخلی بازنشر یافته، تصریح کرده بود که «ائتلاف اصول‌گرایان با حضور ولایتی و نماینده این شخصیت برجسته سیاسی کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.» 

تخریب علیه چهره‌های اصول‌گرا محدود به رسانه‌های اصلاح‌طلب نشد بلکه نیروهای همسو با جریان انحرافی هم در تکمیل پازل «تخریب» نقش مناسبی را ایفا می‌کنند.

«خط قرمز ما در اصول‌گرایی از نظر سیاسی و عملی روشن است و آن خط قرمز اول نه گفتن به فتنه و دوم نه گفتن به جریان انحرافی است.» همین جمله قاطع و روشن سخنگوی ائتلاف اصول‌گرایان در اولین نشست خبری‌اش کافی بود، تا دکتر حدادعادل بار دیگر در تیررس تخریب، توسط وابستگان فتنه و هواخواهان جریان انحرافی قرار گیرد.

عبدالرضا داوری، «مدیر مسئول سابق روزنامه شهروند» و هم جریانی‌هایش با انتشار عکسی از غلامعلی حدادعادل و سیدحسین نصر به نقل از حسین دهباشی، با پررنگ کردن سمتِ رئیس دفتری فرح، برای حسین نصر به گمان خود در فضای مجازی به تخریب سوابق دکتر حداد پرداختند. تصویری که تنها پس از گذشت یکی دو روز، با واکنش و تکذیب صریح حسین دهباشی مواجه شد.

انتخابات هفتم اسفند ماه درحالی برگزار می‌شود که پیش از این، احزاب و چهره‌های شاخص اصول‌گرا ضمن اعلام برائت از جریان فتنه و انحراف از نقش‌آفرینی و فعالیت جریان رقیب در انتخابات استقبال کردند بنابراین تأکید بر ارائه برنامه و انتشار فهرست واحد اصول‌گرایان و معرفی آن به جامعه است، آیا اصلاح‌طلبان و رسانه‌های تحت مدیریت آنها هم حاضر به رعایت اخلاق انتخاباتی خواهند شد؟

اصلاح‌طلبان چرا به تخریب جریان و ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان روی آورده‌اند؟ هدف رسانه‌های اصلاح‌طلب از این تخریب چیست؟ اصول‌گرایان در قبال این تخریب باید چه سیاستی را اتخاذ کنند؟