سرکردگان رژیم صهیونیستی ایران را اصلی ترین تهدید راهبردی خود می دانند. دیپلمات صهیونیست، دور گُلد، سفیر پیشین در سازمان ملل و مدیر کل کنونی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگویی با «مرکز ویلسون برای اندیشمندان جهانی» در واشینگتن به توانایی منحصر به فرد ایران برای تهدید بقای اسرائیل اشاره کرد و ایران را «کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت که دنبال جنگ افزارهای هسته ای است» توصیف کرد. 

 
گلد مدعی شد قاطعانه باور دارد «ایران می خواهد سوریه را تبدیل به یکی از استانهای خود کند.» او با اشاره به رواج اسلام شیعی در کشور مدعی شد «ایران درگیر دگرگون سازی اجتماعی و سیاسی است؛ به گونه ای که بتواند سوریه را به دولت ایران ضمیمه کند.»
چنین رویدادی می تواند جای پای راهبردی محکمی در کناره مرز شمالی اسرائیل به حکومت ایران بدهد که این، چشم انداز نگران کننده ای برای مقامات رژیم صهیونیستی خواهد بود. 
گلد می گوید نفوذ مذهبی ایران در سوریه تنها در زمینه «ساختن مسجد شیعیان نیست. بلکه گفتگو بر سر استقرار دائم نیروها در برابر اسرائیل از سمت شمال است. و این چیزی است که نمی توان پذیرفت.»
 
هر دو دولت از رژیم بشار اسد پشتیبانی می کنند و هر دو کشور برای حفظ حاکمیت اسد نیروهای خود را گسیل کرده اند. 
 
در همین حال، روسیه و رژیم صهیونیستی بر سر درگیر نشدنِ جنگنده های خود بر فراز سوریه به توافق رسیده اند و این حرکت درجه ای از آزادی به رژیم صهیونیستی می دهد تا تاسیسات حزب الله را در آن کشور هدف بگیرد.