واکنش نامزد انتخابات به بازداشت ملوانان آمریکایی

تد کروز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به توقیف 2 فروند شناور نظامی آمریکایی توسط ایران و بازداشت 10 ملوان آن، گفت: این اتفاق به این دلیل افتاده است که بازیگران بد جهان به این واقعیت پی برده‌اند که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در برابر اقدامات آنها نمی‌ایستد.

وی افزود: دعاهای ما هم اکنون همراه با ملوانان و خانواده‌های آنها است. من فکر می‌کنم چیزی که رئیس جمهور باید بگوید این است که ملوانان در حال بازگشت به وطن هستند و آنها همین الآن در حال بازگشت هستند.

تد کروز گفت: البته من نمی‌دانم که آیا اوباما این مطلب را خواهد گفت، و واقعیت این است که ایران احساس قدرت کرده است که اقدام به تصرف دو کشتی نیروی دریایی آمریکا و بازداشت 10 ملوان نموده است، این اقدام واقعاً نشانگر ضعف باور نکردنی سیاست خارجی اوباما و کلینتون است. بازیگران بد عرصه جهانی متوجه شده‌اند که اوباما در برابر آنها نمی‌ایستد. به یاد داشته باشید که اوباما همان کسی است که سعی می‌کند 150 میلیارد دلار برای ایرانی‌ها بفرستد.

پیش از این نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در ساعت 16:30 سه‌شنبه مورخ 94.10.22 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل 10 تفنگدار مسلح که وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای آمریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.