آمادگی داریم تا پوزه هر متجاوز نا اهلی را با خاک آشنا کنیم

امیر کیومرث حیدری جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در محل باغ موزه دفاع مقدس و در جمع وابستگان نظامی کشور های خارجی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی توازن و تعادل قدرت های سیاسی در غرب آسیا را بر هم زد اظهار داشت: با شکل گیری جمهوری اسلامی ایران در حالیکه تمامی منطقه غرب آسیا جزیره ثبات آمریکا بود، به یکباره تمامی منافع امپریالیسم به خطر افتاد.

 

وی با بیان اینکه آمریکا پس از کودتای نوژه و لشکرکشی در صحرای طبس که هر دوی آنها با شکست مفتضحانه روبرو شد سعی کرد صدام جنایتکار را برای حمله به ایران ترغیب کند، عنوان کرد: ارتش، سپاه و بسیج قهرمان به همراه ملت بزرگ ایران و فرماندهی مقتدرانه فرمانده کل قوا، توانست آنچنان سیلی محکمی را بر دشمن فرود بیاورد که تا امروز کسی جرات نگاه چپ به مرزهای ما را نداشته باشد.

 

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش در ادامه با بیان اینکه این ایام با سالگردهای دو عملیات غرورانگیز کربلای 5 و کربلای 6 متقارن است گفت: عملیات افتخارآفرین کربلای 5 در 19 دی ماه سال 65 توسط چهار قرارگاه نجف، قدس، کربلا و نوح با نیرویی بیش از ده هزار نفر انجام شد و تا دوازده کیلومتری بصره به پیش رفت.

 

امیر حیدری با بیان اینکه عملیات کربلای 6 که در تاریخ 3 دی ماه 65 و به منظور پشتیبانی از عملیات کربلای 5 در منطقه غرب کشور صورت گرفت و تاثیر بسزایی در موفقیت های عملیات کربلای 5 داشت اذعان کرد: ارتش جمهوری اسلامی با آنکه می دانست که دشمن از انجام عملیات کربلای 6 آگاهی دارد ولی دلاورانه آن را به انجام رساند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه با فضای جدیدی از تهدیدات به واسطه راه اندازی جنگ های نیابتی در منطقه روبرو هستیم گفت: جنگهای نیابتی به راه افتاده در منطقه غرب آسیا توسط گروهک های تکفیری و با پشتیبانی آمریکایی ها و برخی از سران مرتجع عربی در جریان است.

 

جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با انجام رزمایش ها و تمرینات تاکتیکی مداوم، خود را آماده می کند تا پوزه هر متجاوز نا اهلی را با خاک آشنا کند.

 

امیر حیدری در پایان تاکید کرد: با توجه به سیاست های جدید دشمن در منطقه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران لاجرم باید همواره در حال افزایش توان دفاعی خود باشند.