روایت محافظ امام خمینی از صرفه جویی حضرت امام

گروه سیاسی- نوشته ی زیر برشی است از کتاب خاطرات حاج حسین سلیمانی از محافظان امام خمینی (ره)که به بحث اهمیت امام خمینی به صرفه جویی اشاره دارد.

به گزارش افکارخبر، ( امام در صرفه جویی و پرهیز از اسراف شهره بودند. شنیده اید که ایشان لیوان آبی را که برایشان آورده می شد و نیمی از آن را مصرف می کردند،بقیه ی آب را دور نمی ریختند و روی لیوان کاغذی می گذاشتند و بعدا" بقیه ی آب را مصرف می کردند. بنده این صحنه را بارها و بارها مشاهده کردم.

امام وقتی وضو می گرفتند،برای مثال اگر کف آبی به دست راست شان می ریختند،شیر آب را می بستند و مشغول شستن می شدند و برای کف دوم،شیر را مجددا" باز می کردند و ما از صدای  قطع  و وصل آب همیشه پی می بردیم که امام این گونه عمل می کنند.

وقتی برای امام یک بشقاب غذا برده می شد، به قدر نیازشان ، جدا می کردند و می خوردند و بقیه را دست نخورده می گذاشتند .

در موارد بسیاری ما ته مانده ی غذای امام را می خوردیم و معلوم بود که آن بخش از غذا که باقی مانده بود، دست نخورده بود.

در منزل مخصوص ملاقات های حضرت امام،در آن سوی حیاط ، از طرف سپاه ، یک پست نگهبانی در نظر گرفته بودند و برای اینکه دید مناسبی در شب داشته باشد،برای آن چراغ گذاشته بودند.یک بار که ایشان حدودا"در ساعت 8 صبح در ایوان منزل ایستاده بودند،مشاهده می کنند یکی از لامپ های پست نگهبانی روشن است.سریعا" زنگ می زنند که آن لامپ چرا روشن است؟روز،احتیاج نیست.)