دلیل وحشت یانکی ها از رویارویی با ایران چیست؟

پس از سی سال تلاش بی وقفه و جهادی، امروز توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران مطابق و متناسب با توانمندی های انقلاب اسلامی و چندین و چند پله بالاتر از سطح منطقه و در حدی جهانی است؛ و به همین دلیل است که امروز چندین نظامی و درجه دار آمریکایی اذعان می کنند که در صورت بروز درگیری در منطقه غرب آسیا با ایران، جمهوری اسلامی پیروز نهایی خواهد بود. یعنی با وجود اینکه آنها دوستدار مبارزه ای متقارن هستند، اما شاهد یک جنگ نامتقارن و در نهایت شکست خود خواهند بود.

 

در جنگ های نامتقارن بر خلاف جنگ های کلاسیک و سنتی، معمولاً برای ضربه زدن به دشمن از اصل غافلگیری استفاده می شود. در واقع با ملاحظات منطق ریاضی می‌توان اینگونه انگاشت که سطح امکانات بالای یک طرف درگیری باعث اجتناب از رویارویی طرف مقابل خواهد شد.

 

جمهوری اسلامی ایران در سال های سپری شده از جنگ تحمیلی با وجود اتخاذ و بکارگیری دکترین بازدارندگی، همواره درصدد افزایش توان و بنیه دفاعی خود حرکت کرده است. ساخت مدرن ترین و مخرب ترین تجهیزات نظامی دریایی، زمینی و هوایی با استفاده از دانش روز دنیا، برگزاری مانورها و رزمایش های مقتدرانه در اقصی نقاط کشور و همچنین آمادگی بالا و روحیه مثال زدنی نیروهای مسلح ایران به ویژه در سطح فرماندهان، سه فاکتور تاثیرگذاری هستند که در صورت بروز درگیری در منطقه، برای طرف درگیرشونده جنگی نامتقارن و دندان شکن را رقم خواهند زد.

 

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه نیز چند روز پیش و در همایش "غزه، نمادمقاومت" گفته بود: "6سال طول کشید که آمریکایی ها حلقه محاصره نظامی ایران را شکل دادند تا جمهوری اسلامی را بترسانند اما نتیجه نگرفتند و برای همین بر توطئه های داخلی متمرکز شدند."

 

فرمانده کل سپاه همچنین گفت: "قدرت بازدارندگی بالا، تجهیزات فوق پیشرفته و روحیه شهادت طلبانه، مهمترین دلیل وحشت آمریکایی ها از مواجهه با ایران اسلامی است."  

 

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه نیز با بیان اینکه اگر دشمنان ما خطاهای تاکتیکی کنند، از پاسخ های متقابل در امان نخواهند بود گفته بود: ما سطح بازدارندگی کشور را چه در مقابل امریکایی ها و چه صهیونیستها  (که البته صهیونیستها عددی نیستند) و شرکای امریکا به حد معتبری رساندیم و قدرتمان را تبدیل به یک قدرت با دامنه های جهانی کرده ایم.

 

سردار سلامی همچنین جمهوری اسلامی ایران را یکی از اضلاع مهم قدرتهای منطقه ای دانسته که دیگر کشوری قادر به مهار آن نخواهد بود؛ وی گفته است: ما با قدرتی به نام آمریکا طرف هستیم که از قدرت منطق بی بهره است و فقط منطق قدرت را می‌شناسد.

 

چند روز پس از درگیری ده نظامی آمریکایی در نزدیکی جزیره فارسی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار فدوی فرمانده این نیرو با بیان اینکه پیشرفت های نظامی جمهوری اسلامی برای آمریکایی ها غیرقابل باور است، گفته بود: توانمندی ما در حدی است که در روز سه شنبه 22 دی (روز دستگیری ده نظامی آمریکایی) می‌توانستیم در صورت لزوم نه تنها یک ناو بلکه یک ناو گروه آنها را منهدم کنیم.

 

در پایان باید به این نکته اذعان کرد که ترس و وحشت آمریکایی ها و دست پرورده های آنها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی و عربستان از مواجهه با قوای مسلح جمهوری اسلامی، تنها ادعای ایران نیست بلکه در بسیاری از محافل نظامی و دفاعی ایالات متحده، امروز از جنون آمیز بودن حمله به ایران سخن گفته می شود که مهمترین دلیل این جنون آمیز بودن، قرارگرفتن در جنگی نامتقارن و خفت بار است.