پیش‌بینی دعوایی بزرگ در صحنه انتخاباتی ایران!

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: نامزدهای اصلاح‌طلب زیادی رد صلاحیت شده‌اند. نزاع سیاسی بزرگی پیش روی سیاست ایران است. دعوایی بزرگ در راه است. این غربالگری نامزدها در بررسی صلاحیت‌ها، حتی امکان آن را دارد که تمام امیدهای غرب برای ذوب شدن یخ روابط با ایران و ایجاد زمینه برای همکاری طرفین در حل مشکلات منطقه‌ای شامل جنگ‌های سوریه و یمن را تباه سازد.

این روزنامه می‌افزاید: هنوز چند روزی از لغو تحریم‌های اقتصادی ایران نگذشته است که تندروهای صاحب قدرت و نفوذ دست به کار شده و جمع کثیری از شخصیت‌های شناخته شده میانه‌رو را که خواهان گشایش تاریخی با غرب بودند؛ به حاشیه راندند. جریان اصلاح‌طلب موافق توسعه روابط با غرب است.

وال استریت ژورنال در ادامه تصریح کرد: آمریکا به دقت روند انتخابات ایران را رصد می‌کند اما می‌گوید که هنوز این فرایند به انتها نرسیده است. رد صلاحیت اصلاح‌طلبان، همه امیدهای غرب به اینکه شاید روحانی میانه‌رو بتواند پیشرو نسلی لیبرال از زمامداران در ایران باشد را نیز تباه می‌سازد.

یک مقام ایرانی اعلام کرد که تعداد 4700 نامزد، تائید صلاحیت شده‌اند. معلوم نیست چه تعداد از این تائید صلاحیت شده‌ها از یاران «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری نسبتا میانه‌رو هستند که دولتش پیشگام به جریان انداختن مذاکرات هسته‌ای و نزدیکی با غرب بود.

وال‌ استریت ژورنال همچنین از بازداشت برخی وابستگان به فتنه سبز در هفته‌های اخیر ابراز ناخرسندی کرده است.