آمریکا به ایران برای جنگ علیه اسرائیل کمک کرد

«یعیر لاپید» رئیس حزب «یش عاتید» (آینده‌ای هست) اسرائیل هر چند مایل به تحکیم روابط با آمریکاست، در سخنانی به انتقاد از تصمیم دولت باراک اوباما در حمایت از لغو تحریم‌ها علیه ایران پرداخت و گفت: «جان کری وزیر خارجه آمریکا خود هفته گذشته گفت، بخشی از لغو تحریم‌ها به حمایت مالی از تروریسم منجر می‌شود».

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، لاپید که روز گذشته (دوشنبه) در بیت‌المقدس برای خبرنگاران سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «برای ما، این، یک مسئله نظری نیست. این پول‌ها به راکت تبدیل خواهند شد؛ راکت‌هایی که هدف آنها کودکان ما هستند! درگیری دیگر در شمال یا جنوب اسرائیل، حتمی است و صرفا مسئله زمان مطرح است».

وی افزود: «در حالی که ما اینجا نشسته‌ایم، بیش از هزار عضو حماس در قسمت‌های مختلف غزه مشغول کندن تونل هستند که بخشی از این تونل‌ها از مرزهای اسرائیل عبور می‌کند. رویارویی حتمی است. حرف من را به خاطر بسپارید». 

رهبر حزب «یش‌عاتید» در ادامه مدعی شد، فتنه‌انگیزی و نقض قانون بین‌المللی، هر روز از سوی حماس در جنوب و از سوی حزب‌الله در شمال صورت می‌گیرد و هر دو اینها مورد حمایت ایران هستند.

یعیر لاپید با بیان اینکه حامی مسئله جدا شدن از فلسطینی‌هاست، تاکید کرد که از تشکیل کشور فلسطینی از طریق دستیابی به توافق حمایت می‌کند، نه از طریق گام‌های یکجانبه. ظاهرا منظور او اقدام تشکیلات خودگردان برای محکوم کردن و تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی از طریق سازمان ملل و اتحادیه اروپاست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قصد حضور در انتخابات برای تصدی پست نخست‌وزیری را دارد، گفت، انتظار دارد انتخابات بعدی میان او و نتانیاهو باشد.