مشروب ضیافت رئیس جمهور ایران را بهم زد!

خبرگزاری رویترز نوشت: آقای روحانی و هیات همراه روز دوشنبه در ضیافت شامی که به مناسبت سفر به ایتالیا برگزار شد، شرکت کردند. 

 
این ضیافت به درخواست طرف ایرانی بدون سرو نوشیدنیهای الکلی برگزار شد. در همین حال فرانسه از پذیرش این درخواست ایران (ضیافت بدون سرو نوشیدنیهای الکلی) خودداری کرده است، بنابراین هیچ گونه ضیافت رسمی برای آقای روحانی در پاریس ترتیب داده نخواهد شد. 
 
از رم چهره‌های پیشتاز اقتصاد ایتالیا از جمله روسای شرکت‌های نفتی «انی» و شرکت خودروسازی «فیات کرایسلر» روز دوشنبه در ضیافت شامی با اقای روحانی شرکت کردند. بنا به درخواست طرف ایرانی، در این ضیافت نوشیدنی‌های الکلی سرو نشد. 
 
 فرانسه از پذیرش این درخواست ایران خودداری کرده است، بنابراین هیچ گونه ضیافت رسمی برای روحانی در پاریس ترتیب داده نخواهد شد. 
 
رویترز در ادامه نوشت: ایتالیا در مذاکرات هسته‌ای طولانی با ایران حضور نداشت. این در حالی است که فرانسه در این مذاکرات نقش داشت و رویکردی سختگیرانه را در مذاکرات در قبال تهران در پیش گرفت. فرانسه همچنین به صراحت، از حمایت ایران از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، انتقاد کرده است و خواستار توقف مداخله‌های این کشور در امور سایر کشورهای خاور میانه شده است. 
 
این مسائل به احتمال زیاد باعث خواهد شد سفر آقای روحانی به فرانسه، حساستر از اقامت وی در ایتالیا باشد.