تصمیم کمیسیون تلفیق برای نوشتن برنامه ششم بجای دولت

گروه سیاسی-حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به تشکیل کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: در روزهای گذشته برخی از کمیسیونهای تخصصی مجلس کلیات برنامه ششم توسعه را مصوب نکرده و آنرا رد کردند.

وی با تاکید بر اینکه دولت برنامه ای تحت عنوان برنامه ششم به مجلس تحویل نداده، افزود: آنچه دولت ارائه کرده احکام مقدمه برنامه ششم توسعه است و فقط چند حکم برنامه را به مجلس داده است.

نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس خاطرنشان کرد: در جلسات هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه این موضوع مطرح شده که همه تلاش خود را بکار ببریم تا با استفاده از ظرفیت های مرکز پژوهشهای مجلس، دیوان محاسبات و کارشناسان دولت، برنامه ششم را تدوین و آنچه بعنوان برنامه پنج ساله ششم نیاز است را تهیه و مصوب کنیم.

حاجی تصریح کرد: ما از یک طرف لایحه بودجه یک ساله داریم و از طرف دیگر چشم انداز 20 ساله. بنابراین نمی شود ما بین این 2، برنامه توسعه نداشته باشیم.

وی افزود: دولت می گوید نیازی به ارسال کل برنامه ششم به مجلس نیست و معتقد است آنچه که مورد نیاز بود در قالب چند حکم به مجلس داده اما نمایندگان معتقدند کل برنامه ششم باید به مجلس بیائید و مصوب شود تا اجرایی گردد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: نمایندگان تصمیم دارند بجای دولت هم برنامه را بنویسند و هم آنرا مصوب کنند.