نقل قول آصفری از اظهارات وزیرخارجه در کمیسیون امنیت ملی

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پرداخت و اظهار داشت: در این نشست مشترک، بودجه و اعتبارات وزارت خارجه در سال 94 و همچنین لایحه بودجه 95 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آقای وزیر خارجه تأکید داشتند با توجه به گستردگی مأموریت‌های این وزارتخانه، نیاز است بودجه وزارت خارجه در سال 95 افزایش یابد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه از بررسی نحوه اجرای برجام با حضور وزیر خارجه در این کمیسیون خبر داد و گفت: آقای ظریف در این جلسه گفت که برجام بالاخره به مرحله اجرایی رسیده و تعهدات طرف مقابل در حال اجرا شدن است.

وی یادآور شد: وزیر خارجه گفت که دبیرخانه‌ای در کمیته نظارت بر حُسن اجرای برجام (که در شورایعالی امنیت ملی تشکیل شده بود) تأسیس شده است که گزارشات مربوطه و وضعیت موارد برجام را پیگیری و رصد می‌کند.

آصفری ادامه داد: در این جلسه همچنین درباره اقدامات تروریست‌ها در منطقه و حمایت‌های عربستان سعودی از تروریست‌ها و ناامنی منطقه بحث تبادل‌نظر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای ظریف در این جلسه گفت که اکثر کشورها امروز نسبت به رفتار عربستان سعودی گلایه‌مند هستند، کشورهای اروپایی و غربی نیز امروز بیشتر به این موضوع پی برده‌اند و متوجه شدند که عربستان از حامیان تکفیری‌ها و تروریست‌های منطقه است و به این موضوع اذعان می‌کنند، عربستان بیشتر به دنبال ناامن کردن منطقه است،‌ آنان معتقدند ریشه بسیاری از خشونت‌ها در عربستان سعودی رقم می‌خورد.