قلب رآکتور اراک خارج نشده است
"علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به بازدید ظهر امروز 4 نفر از اعضای این کمیسیون از از تأسیسات هسته‌ای فردو ظهار داشت: براساس توافق صورت گرفته، 16 زنجیره موجود در فردو جمع‌آوری شده است.
 
نماینده بروجرد تصریح کرد: ‌شش زنجیره بالغ بر 1044 دستگاه سانتریفیوژ باقی مانده که 4 زنجیره آن طبیعتا بدون تزریق گاز در حال چرخش است که این به معنای چرخش 680 دستگاه سانتریفیوژ به صورت فعال در حال حاضر است.
 
وی ادامه داد: براساس مشاهداتی که امروز به اتفاق اسماعیل کوثری، محمدرضا محسنی ثانی، محمدحسن آصفری اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رؤسای سپاه و مسئولان امنیت ملی کشور از تاسیسات هسته‌ای فردو داشتیم، تمامی اقدامات در چارچوب توافقات برجام صورت گرفته است. 
 
بروجردی همچنین با اشاره به برخی اظهارات مبنی‌ بر خارج ساختن قلب راکتور اراک نیز تاکید کرد: امروز از زارعان معاون سازمان انرژی اتمی که هیئت بازدید کننده را همراهی می‌کرد، در این مورد خواستار توضیحاتی شدیم که وی اعلام کرد تاکنون به دلیل عدم امضای سند نهایی، این عمل صورت نگرفته است و مسلما خارج ساختن قلب راکتور اراک در حال حاضر عاقلانه نخواهد بود.
 
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین بیان داشت: بازدید از راکتور اراک به عنوان مرحله بعدی بازدید این کمیسیون در دستور کار قرار گرفته است که زمان این بازدید متعاقبا اعلام خواهد شد.