ملت ایران بر سکوی پرتاپ قرار گرفته‌اند

"علی‌اکبر صالحی"، رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و ورد تاریخی بنیان‌گذار انقلاب به تهران در ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد برگزار شد با تأکید بر اینکه سربلندی که امروز مشاهده می‌کنیم مرهون رهبری امام خمینی (ره) و مقاومت و تلاش‌های بی‌پایان ملت ایران است، اظهار کرد: زمانی که به تاریخ مکتوب سه هزار ساله کشورمان نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که این کشور در طول تاریخ به عنوان کشوری افتخارآفرین در عرصه جهانی ظاهر شده است.

 

وی ادامه داد: ایران برای نخستین بار شیوه حمرانی برای یک امپراطوری عظیم را عرضه کرد. پس از اسلام نیز ایران اسلامی پیش‌قراول نشر اندیشه و نشر حکمت اسلامی در دنیا بود.

 

صالحی با اشاره به انقلاب مشروطه گفت: مردم در انقلاب مشروطه اراده کردند که تغییر کنند. این اراده تا پانزدهم خردادماه سال 42 به طول انجامید و بعد از آن شاهد تجلی در انقلاب شکوهمند اسلامی بودیم. این برانگیختگی که 100 سال طول کشید در جریان انقلاب اسلامی و به برکت امام (ره) تجلی یافت.

 

وی افزود:: در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب نیز همواره با وجود فشارها و محدودیت‌ها شاهد دوران بالندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به توافق ایران و گروه 1+5، تأکید کرد: پس از برجام ما وارد عرصه و فازی جدید شده‌ایم. گرچه در طی دوازده سالی که پرونده هسته‌ای ایران مطرح بود بارها پیش می‌آمد که امکان حل این موضوع فراهم شود و به دلایلی این اتفاق نیفتاد اما تقدیر الهی به گونه‌ای بود که امروز پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه برسد.

 

وی با بیان اینکه جز اراده الهی چیز دیگری نمی‌توانست این پرونده را به سرانجام برساند، خاطرنشان کرد: تمام مسئولان در این دوازده سال زحمات بسیاری کشیدند اما تقدیر الهی به گونه‌ای بود که برجام سرانجام در دولت یازدهم اتفاق بیفتد.

 

صالحی با بیان اینکه این زمان طولانی گرچه مشکلاتی برای ما ایجاد کرد اما باعث استقلال کشور شد، گفت: استقلال یک ملت آسان به دست نمی‌آید و برای اینکه جمهوری اسلامی ایران بتواند در عرصه بین‌الملل به عنوان کشوری دارای ویژگی‌های خاص در ابعاد مختلف ظاهر شود ناگزیر باید از این گردنه‌های پرخطر عبور می‌کرد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری در حال توسعه است که توانسته در عرصه تعاملات بین‌المللی به عنوان کشوری توسعه یافته ظهور و بروز یابد.

 

وی با اشاره به تلاش‌ دیپلمات‌های کشورمان در تحقق حقوق ملت ایران، خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات صحنه‌هایی می‌دیدم که به خود می‌بالیدم. در جریان مذاکرات می‌دیدم که چگونه وزیر امور خارجه کشورمان در مقابل وزیران امور خارجه کشورهای قدرتمند جهان با مقاومت، استقامت و رشادت می‌ایستد. این مذاکره کنندگان که فرزند ملت هستند که اعتبار، اقتدار، بزرگی و همراهی ملت و نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت توانستند دستاوردی بزرگ را به دست بیاورند.

 

وی با تأکید بر اینکه برجام به فرجام رسیده و حقوق جمهوری اسلامی ایران بدون تشبیهی در دنیا تثبیت شده است، به نقش مقام معظم رهبری در پایان یافتن پرونده هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: نقشی که مقام معظم رهبری در تحقق برجام داشتند نقشی بی‌بدیل بود. ایشان با تذکراتی که مطرح می‌کردند و راهنمایی‌هایی که داشتند مسیری را برای این مذاکرات باز کردند.

 

صالحی با اشاره به دوران پسابرجام، تأکید کرد: من بعد از برجام سرانجام نیکویی برای ملت می‌بینم. چرا که ملت در سکوی پرتاب قرار گرفته است و همه چیز از جمله زیرساخت‌ها آماده است.