فرج‌الله عارفی نایب‌رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس درباره جبهه‌گیری علیه شورای نگهبان در خصوص رد و عدم احراز صلاحیت‌های صورت گرفته گفت: اگر ما نگاهی به عملکردها داشته باشیم تا به امروز متوجه خواهیم شد که شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت تاکنون نگاه سیاسی به افراد نداشته‌اند و مسئولیت خودشان را با جایگاه قانونی که داشته‌اند انجام داده اند، جایگاه مهمی مثل مجلس خبرگان جای ورود افراد نااهل نیست این مرجع قانونی بدون هیچ‌گونه دیدگاه انتخاب‌ها را انجام داده است.

وی افزود: با نگاهی به عدم احرازها و ردصلاحیت متوجه خواهید شد بیشتر افراد از جریان‌های اصولگرایی بوده‌اند و شورای نگهبان مسئولیت خودش را مطابق قانون انجام داده، پس می‌بینیم که هیچ نگاه و جریان خاصی برای انتخاب افراد وجود ندارد بر خلاف ادعاهای صورت گرفته توسط برخی جریان‌های فکری.

عارفی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تاکنون وظیفه خودش را به طور کامل انجام داده است، ما نباید با جوسازی های بی‌جهت ذهن مردم را مشوش کنیم. خوشبختانه مردم ما به خوبی دلایل رد و عدم احراز صلاحیت‌ها می‌دانند و به شورای نگهبان کاملا اعتماد دارند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان هیچگاه  از مواضع خودش عقب‌نشینی نکرده است، گفت: شورای نگهبان همیشه ایستادگی لازم را انجام داده و نشان داده است که پیرو هیچ جریان و تفکری نخواهد شد. ممکن است اشتباهاتی در هیئت‌های نظارت رخ داده باشد اما نباید گفت که با نگاه سیاسی صورت گرفته است. خوب اگر کسی اعتراض داشته می‌تواند با حق قانونی که مراجع برای آن در نظر گرفته‌اند می‌تواند شکایت کند و پیگیر باشد. اما آنچه تاکنون ما ملاحظه کرده‌ایم این است که 99/99 درصد دقیق عمل شده است.

این عضو اصولگرای مجلس شورای اسلامی درمور ادعای اصلاح‌طلبان درباره اینکه اکثریت این جریان سیاسی رد و یا عدم احراز شده‌اند گفت: بعضی‌ها سعی در مظلوم‌نمایی دارند و از این طریق هم می‌خواهند برای خود جایگاهی بدست آورند و به خواسته خودشان برسند، اما مردم ما آگاه هستند و می‌دانند صلاح در چیست و نااهلان چه کسانی هستند همانطور که بارها امام (ره) تاکید کردند نباید گذاشت نااهلان بر مردم مسلط شوند، این گروه پول، قدرت و لابی‌های فوق‌العاده قوی دارند، می‌توانند وارد عرصه شوند و حتی مسیر انقلاب را عوض کنند پس نباید بگذاریم به مردم ضربه بزنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: همه مردم به خوبی مجلس اول را به خاطر می‌آورند و اینکه چه حوادثی برای کشور اتفاق افتاد. آن زمان آدم‌هایی به عرصه ورود کردند که باعث شدند ضربات زیادی به مردم و نظام وارد شود.