ارسال یک جلد کتاب "قانون اساسی" برای هاشمی

جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه علامه‌طباطبایی در نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، با توجه به هجمه اخیر وی به شورای نگهبان، یک جلد کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را جهت یادآوری نقش مهم این شورا در حراست از نظام اسلامی به دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند.

متن کامل این نامه بدون سلام والسلام به‌شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُم‌ بِالاخْسَرِینَ أَعْمَـٰلاً * الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیُهُمْ فِی‌ الْحَیَو'ةِ الدُّنْیَا وَ هُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا

آقای هاشمی بهرمانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

به‌جای اطاله‌ کلام با مقدمات مرسوم و سیاهه مرقوم کردن با تعارفات معمول، یک‌جا به بیان اصل و مغز مطلب می‌پردازیم.

بیان این سخنان نه از باب شماتت و سرزنش که از حیث مکتوب نمودن برای آیندگان است تا بدانند که فرزندان خمینی کبیر ثابت‌قدم بر عهد معهود خود با انقلاب ایستاده‌اند.

سخنان شما در حمله به شورای نگهبان، خواب از چشم دلسوزان انقلاب ربود و چشمان دشمنان بی‌حیای این مرز و بوم را به برق طمع روشن کرد.

بی‌تعارف شنیدن این دست سخنان در حمله به شورای نگهبان از دهان اپوزیسیون لندن‌نشین نیز سخت بود چه رسد آن که بدانیم این سخنان را رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی بیان کرده است! حق بدهید که هنوز هم نتوانیم این حجم از بی‌قانونی را در ابعاد واقعی آن هضم کنیم. حق بدهید هنوز هم مبهوت باشیم که چگونه یار امام بودن را در اوج عزت با حضیض اپوزیسیون نظام بودن به ثمن بخس مبادله نمودید... .

آقای بهرمانی

جای تعجب دارد که چگونه در صحبت‌های‌تان جای بدهکار و طلبکار را عوض می‌کنید. بهتر است تجدید نظری در نظام محاسباتی متناقض‌تان انجام دهید و این‌گونه مغرضانه در پی پاک کردن صورت مسئله نباشید.

اگر قرار به بدهی هم باشد، شخص شما سنگین‌ترین بدهی را به سیدحسن خمینی دارید که رندانه با تحریک وی به ثبت‌نام، او را قربانی زیاده‌خواهی‌های دهه 80 زندگی‌تان کردید.

کمتر منصفی را می‌توان یافت که بر استفاده نامشروع و ابزاری شما از نام و یاد و بیت امام در جهت مطامع نامشروع سیاسی صحه نگذارد.

بهتر است یک بار برای همیشه کالنقش فی الحجر به ذهن‌تان بسپارید که ملت ایران تنها خود را مدیون حضرات آل الله ــ صلوات الله علیهم اجمعین ــ و امام راحل ــ قدّس الله نفسه الزکیه ــ می‌دانند نه صورت‌های اشبه به امام. بهتر است قبل از آن که مصداق «وَ اِنَّها لَلْفِئَةُ الْباغِیَةُ فیهَا الْحَمَأُ وَالْحُمَةُ، وَالشُّبْهَةُ الْمُغْدِفَةُ» شوید، از بیراهه طمع به صراط مستقیم انقلاب بازگردید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

به اسب سرکش دنیادوستی‌تان که رأس کل خطاهای‌تان شده است، لگام طمأنینه و خویشتن‌داری و تمکین در برابر حق بزنید و بر خرمن اندوخته‌های آخرت خود آتش بی‌تدبیری و تباهی نزنید.

زنهار که بیش از این به بیراهه‌ خوش‌آمد دشمنان اسلام و انقلاب نروید. بدانید که اگر قرار بود به‌جای رأفت اسلامی، به نص صریح وصیت‌نامه‌ امام عمل کنیم‌، در حال حاضر بایستی کنار فرزند مفسدتان مشغول خیرات مسکوکات زر بودید تا هتاکی به نهادهای قانونی کشور این رأفت را به پای ناتوانی نظام نگذارید و دیگر این‌گونه موضع‌گیری نکنید تا مبادا مورد خطاب «نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به‌وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان ــ روحی له الفداء ــ و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.» قرار گیرید.

شاید اگر در سالیان متعدد عمرتان به‌جای آنکه مشغول کتابت کیفیت اسکی سواری در سد کرج بودید، به خواندن قانون اساسی اهتمام می‌ورزیدید، امروز ما شاهد این چنین موضع‌گیری‌هایی از سوی شما نبودیم، لذا یک جلد قانون اساسی به‌ضمیمه برای‌تان ارسال می‌گردد.

والعاقبة للمتقین