فرمایشات امام و رهبری نصب العین مردم و کاندیداها باشد/ ضرورت پرهیز از تخریب و وعده های دروغین

گروه سیاسی،رضا حاجی پور فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس دهم گفت: تا چند روز دیگر تبلیغات انتخابات مجلس رسما آغاز می شود  و آنچه در این میان ضرورت دارد رعایت قانون و تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات و برگزاری یک انتخابات باشکو و به یادماندنی در تاریخ ایران است.

 

وی با اشاره به ویژگی های یک نامزد اصلح گفت: بهترین معیار و ملاک برای تشخیص یک نامزد اصلح فرمایشات امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری است و همه ما باید با تبعیت از این رهنمودها آنها را نصب العین قرار داده و در پیاده سازی آن پیش قدم باشیم.

این مدرس دانشگاه ایمان و اعتقاد به دین مبین اسلام، ولایتمداری، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و تخصص و تعهد ار از جمله ویژگی یک نامزد اصلح ذکر کرد و افزود: استکبار ستیزی، مردمی بودن، ساده زیست بودن، تسلط بر مسایل و مشکلات جامعه، ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی، خدمتگزاری برای مردم و تلاش جهت رفع مشکلات مردم را از دیگر این ویژگیها برشمرد.

حاجی پور بیان اینکه رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب رقبا را از الزامات انتخابات باشکوه دانست و تصریح کرد: اگر کاندیداها و حامیان آنها اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند و به تهمت و دروغگویی روی بیاورند، نه تنها باری بر گناهان خود می افزایند بلکه موجب یاس و دلسردی مردم در انتخابات می شوند و مشارکت مردمی را کاهش می دهند.

وی با بیان اینکه کاندیداها نباید وعده دروغین به مردم بدهند، افزود: یک نماینده در مجلس 2 وظیفه دارد یکی قانونگذاری و دیگر نظارت بر حسن اجرای امور.کاندیداها باید در چارچوب همین وظایف برنامه های خود را برای مردم تشریح کنند و خارج از این وظایف نباید وعده ای بدهند که از توان آنها خارج باشد.

شهردار سابق مناطق مختلف تهران با اشاره به اهمیت مجلس دهم تصریح کرد: در این برهه حساس که در دوران پسا تحریم قرار داریم باید یک مجلس کارشناسی و متشکل از نمایندگان خبره، کارآمد و قوی در کشور تشکیل شود تا ضمن دفاع از اصول و ارزشهای نظام در برابر زیاده خواهی های دشمنان بیاستد و اگر طرفهای ایران در مذاکرات برجام به وعده های خود عمل نکردند، مجلس با اتخاذ مواضع درست و اصولی دولت را به اقدام مقابله به مثل ملزم کند.

حاجی پور با انتقاد از برخی رفتارهای انتخاباتی خارج از قانون گفت: تا چند روز دیگر تبلیغات انتخابات مجلس رسما آغاز می شود  و آنچه در این میان ضرورت دارد رعایت قانون و تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات و برگزاری یک انتخابات باشکو و به یادماندنی در تاریخ ایران است اما متاسفانه مشاهده می شود برخی برای جلب آرای مردم بلند پروازی کرده و با علم وعده های محقق نشدنی می دهند.

وی با تاکید بر اینکه پیروز انتخابات هفتم اسفند ملت بزرگ ایران خواهد بود، تصریح کرد: البته مردم فهیم و با بصیرت به خوبی تشخیص خواهند داد و وعده های دروغ را از درست تمیز داده و با انتخاب درست نامزدهای اصلح را به مجلس خواهند فرستاد.

این مدرس دانشگاه افزود: ملت ایران با حضور میلیونی در پای صندوقهای آرا نه بزرگ به دشمنان نظام خواهند گفت و انشاله شاهد تشکیل یک مجلس خدمتگزار خواهیم بود.