زمیر کابولوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا، با تأکید بر این که برنامه موشکی ایران شامل تحریم های ضد ایرانی نیست، گفت: توسعه این برنامه حق ایران است و این کشور تسلیحات تهاجمی تولید نمی کند.

وی درباره برنامه موشکی ایران افزود: روسیه در این خصوص موضع خونسردانه‌ای دارد و نمی‌تواند با برنامه‌ای که تحت تحریم‌های بین المللی نیست، مخالفت کند.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان ادامه داد: توسعه این برنامه حق ایران است. در وهله اول برخی کشورها ایران را تهدید می‌کنند و حق دفاع از خود را دارد.

کابولوف گفت: غرب در حالی بنا به ملاحظاتی نسبت به این مسئله نگران است که این مسئله را از یاد برده در شرایط نیاز شدید به ورود به بازار ایران، این موضوع را فراموش کرده اند و این نوعی ریاکاری است که در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

وی همچنین با موفقیت آمیز خواندن سفر اخیر مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب به مسکو گفت: علی اکبر ولایتی سیاست‌مداری باتجربه و صاحب نفوذ و بسیار سنجیده در ایران است و در سفر اخیر وی به مسکو دو طرف توانستند موارد اصولی همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و مسئله سوریه را بررسی کنند.

رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه افزود: ولایتی به عنوان مشاور رهبر انقلاب ایران در سفر به روسیه در موارد اصولی که با ایران همکاری خواهیم کرد به مذاکره پرداخت.

کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت وگو درباره امکان سفر وزیر خارجه روسیه به ایران گفت: سرگئی لاوروف برای سفر به تهران دعوت شده، ولی هنوز توافق مشخصی در این مورد صورت نگرفته است و بعید نیست که سال 2016 انجام گیرد.

علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب از 12 تا 15 بهمن ماه به مسکو سفر و با سران روسیه ازجمله با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.