حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نطق انتخاباتی که امروز (چهارشنبه) از رادیو تهران پخش شد، با اشاره به قرار داشتن در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ایامی که گذشت با ورود انقلاب به سی و هشتمین سالگرد تولدش مقارن بود و این انقلاب با زعامت مرجع دینی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: این انقلاب با باور به کرامت و آزادی انسان‌ها توام با مسئولیت شکل گرفت و اهدافی مانند برقراری قسط و عدل، مقابله با فقر و تبعیض، استقلال سیاسی و اقتصادی و خودکفایی کشاورزی و نظامی و همچنین تشکیل امت واحده اسلامی را در اهداف خود دارد.

حجت‌الاسلام محسن قمی تاکید کرد: بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب مقایسه مشارکت مردمی در انقلاب کشور ما با سایر انقلاب‌ها در کشورهای دیگر ما را به این نتیجه می‌رساند که این انقلاب صددرصد مردمی بوده است.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه اعتماد امام به مردم در شیوه و سنت امام بعد از انقلاب به خوبی روشن است، تصریح کرد: امام با محبوبیتی که داشت می‌توانست شکل حکومت را خود تعیین کند و مردم نیز آن را می‌پذیرفتند اما ایشان برای برقراری جمهوری اسلامی رفراندوم برگزار کرد و مردم هم به جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی بر همین اساس افزود: همچنین حضرت امام می‌توانستند قانون اساسی را بنویسند اما مقرر کردند که نمایندگانی قانون اساسی را تهیه کنند و فرمودند مردم با رای خود قانون اساسی را تایید کنند.

حجت‌الاسلام محسن قمی با ابراز اینکه سیره امام (ره) در قانون اساسی ما تبلور یافته است، خاطر نشان کرد: قانون اساسی ما زعامت امت را در عصر غیبت برعهده فقیه عادل و زمان‌شناس قرار داده و اداره کشور را نیز مبتنی بر مراجعه مردم و آراء مردم دانسته است.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ترجمان عملی و عینی این مسئله در قانون اساسی فلسفه وجودی مجلس خبرگان رهبری است، گفت: مجلس خبرگان رهبری از یک سو مظهر مشروعیت نظام و از سوی دیگر مظهر مقبولیت نظام است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: مجلس خبرگان، مجلسی برای لحظه‌های حساس و در شرایطی که کشور دچار بحران است و هیچ نهادی بجز خبرگان توان حل آن را ندارد خواهد بود و همچنین مجلس خبرگان عامل آرامش مردم است. همچنان که بعد از رحلت حضرت امام مردم با رای خود نمایندگان خوبی در مجلس خبرگان انتخاب کردند و آن نمایندگان نیز در کمتر از 24 ساعت رهبر جدید را انتخاب کردند که این نشاندهنده آن است که خبرگان در لحظات حساس کارآمد است.

حجت‌الاسلام محسن قمی تصریح کرد: مجلس خبرگان مجلسی برای شکستن بن‌بست‌ها است. مجلس خبرگان صندوق ذخیره ملت است که مردم به آن رای دادند تا در لحظات حساس این صندوق ذخیره طمع دشمنان را به یاس تبدیل کند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با طرح این موضوع که بر اساس قانون مجلس خبرگان در راس هرم قدرت قرار دارد، گفت: سایر نهادها در برابر نهادهای دیگر در کشور مسئول هستند اما مجلس خبرگان جز در برابر خدا و مردم نسبت به هیچ نهادی مسئولیت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه مجلس خبرگان بتواند رسالت تاریخی خود را انجام بدهد باید مظهر اقتدار ملی باشد و جناح‌بندی‌ها،‌باندبازی‌ها و خط‌بازی‌ها نباید در خبرگان راه پیدا کند. الحمدالله تاکنون اینطور نبوده و نخواهد بود.

حجت‌الاسلام محسن قمی ادامه داد: توقع مردم از خبرگان برخورداری آنها از شیوه علما است و خبرگان نه جایی برای کسب قدرت بلکه جایی برای خدمت است.

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پشتوانه اصلی خبرگان رای و حضور مردم پای صندوق است، بیان داشت: حضرت امام فرمودند کناره‌گیری از مجلس خبرگان، کناره‌گیری از اسلام و ملت است.

وی همچنین به ضرورت مشارکت دو قشر عمده جامعه تاکید کرد و گفت: جوانان و بانوان به دلیل نقش و جایگاهی که دارند، مشارکت‌شان در انتخابات اهمیت فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام محسن قمی با اشاره به حضورش در کمیسیون‌های مختلف مجلس خبرگان رهبری در دوره سوم و چهارم تصریح کرد: شخصا بر این باور هستم که خبرگان باید فعال‌تر و کارآمدتر از آن چیزی که هست، باشد. در نشستی که با اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان داشتم پیشنهاداتی را در این باره مطرح کردم.

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: مایل هستم از مردم شهرستان‌های استان تهران که با محبت خودشان زمینه فرصت خدمت بنده را در دوره سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری فراهم کردند، تشکر کنم.