نقش تعیین کننده ایران در حل و فصل بحران‌های منطقه‌

مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به اسلو سفر کرده، با «آنیکن هوتفیلدت» رئیس و همچنین اعضای کمیسیون سیاست خارجی و دفاع پارلمان نروژ ملاقات کرد.

خانم هوتفیلدت در این ملاقات ضمن اعلام حمایت پارلمان نروژ از توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی ایران و نروژ به خصوص در دوران پساتحریم، نقش ایران را در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای و استقرار صلح مهم و تعیین‌ کننده‌ توصیف کرد.

وی آمادگی پارلمان نروژ را برای گسترش رایزنی‌ها و تعاملات پارلمانی اعلام کرد.

معاون وزارت خارجه کشورمان در این ملاقات اظهار داشت: عصر جدیدی برای روابط دو کشور به خصوص از نظر اقتصادی ایجاد شده و فرصت‌ها و مزیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری طرف‌های خارجی از جمله نروژ در ایران وجود دارد. چشم‌انداز روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های زیست محیطی، شیلات، دریایی، کشتیرانی و کشتی سازی، بانکی و ایمنی هسته‌ای، انرژی‌های تجدیدپذیر و نفت و گاز روشن و مثبت است.

تخت‌روانچی ضمن استقبال از تمایل نروژ برای برقراری رایزنی‌ها و همکاری‌ها در خصوص مسائل مختلف از جمله مسائل بشردوستانه، آوارگان، تروریسم و افراطی‌گری، گفت: کشورهای منطقه از مخاطرات و تهدیدها و فرصت‌های مشترکی برخوردارند و ایران همواره از تشریک مساعی و تعامل سازنده با کلیه کشورهای منطقه برای حل سیاسی بحران‌ها و استقرار صلح و ثبات، استقبال و حمایت کرده است.