بدترین معامله ای که ترامپ در تمام عمرش دیده! توافق با ایران!

دونالد ترامپ در بخشی از سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت جورجیا با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران، تصریح کرد: توافق با ایران بدترین قراردادی است که من در عمرم دیده‌ام.

وی با طرح این ادعا که آمریکا در قالب این توافق 150 میلیارد دلار به یک کشور تروریست داده است، به اظهار نظر اخیر جان کری درباره احتمال خرج شدن بخشی از این مبلغ برای حمایت از تروریسم اشاره کرد و گفت: هر کسی که در این توافق نقش داشته به هیچ وجه نباید رئیس جمهوری آمریکا شود.

این نامزد جمهوری‌خواه در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهویر آمریکا با اشاره به اینکه این توافق می‌توانست بهتر تنظیم شود گفت: من مخالف توافق کردن و معامله نیستم اما این توافق می‌بایست با شرایط بهتری انجام می‌گرفت.

وی ادامه داد این توافق در شرایطی می‌توانست یک توافق خوب باشد که گروگان‌های ما (زندانیان آمریکایی در ایران) قبل از آغاز مذاکرات و حتی سال‌ها قبل آن آزاد می‌شدند.

ترامپ با اشاره به این که ایرانی‌ها مذاکره‌کنندگان خیلی خوبی هستند، گفت: ما هم بزرگترین مذاکره‌کنندگان را در کشور خودمان داریم که از آنها استفاده نمی‌کنیم، ما از ورشکسته‌های سیاسی استفاده می کنیم، آنهایی که تنها به این علت به مقامی رسیده‌اند که هوای سناتورها را داشته‌اند.

وی در ادامه گفت ما باید به ایرانی‌ها می‌گفتیم که اول زندانی‌های ما را آزاد کنید، اگر گفتند نه! ما باید میز مذاکره را ترک و تحریم‌ها را دو برابر و سه برابر می‌کردیم؛ در آن صورت در کمتر از 24 ساعت و یا احتمالا 48 ساعت ایرانی‌ها به ما زنگ می‌زندند و می‌گفتند زندانی‌های شما آزاد شدند.

دونالد ترامپ با اشاره به اینکه ما در مذاکره با ایران باید هم زبان سخت و هم زبان نرم را به کار می‌گرفتیم گفت: ما برای اینکه به ایرانی‌ها 150 میلیارد دلار را نمی‌دادیم، باید با زبان دیپلماتیک به آنها می‌گفتیم که ببخشید ما این پول را نداریم که به شما بدهیم. مذاکره‌کنندگان ما باید به ایرانی‌ها می‌گفتند که ما خودمان مشکل مالی داریم. کشور ما ورشکسته شده است، ما رهبران به شدت نالایقی داریم، ما 19 تریلیون دلار بدهی داریم و با توجه به بودجه ناچیزی که جمهوری‌خواه‌ها در اختیار ما قرار داده‌اند، دو تریلیون دلار دیگر بدهکار می‌شویم، باید به آنها می‌گفتیم که زیرساخت‌های ما از هم پاشیده و وضعیت سلامت و بهداشت ما خوب نیست و مسائلی از این دست، و به این خاطر این 150 میلیارد دلار را متاسفانه نداریم که به شما بدهیم.

ترامپ گفت از این طریق مطمئن باشید ما می‌توانستیم 150 میلیارد دلار را به ایرانی‌ها ندهیم و آن را پس انداز کنیم.

ترامپ در ادامه اظهارات خود به موضوع احداث دیوار در سرتاسر مرز آمریکا و مکزیک پرداخت و گفت: هزینه ساخت این دیوار را باید مکزیکی‌ها بپردازند. وی در پاسخ به منتقدان این طرح گفت: چطور چینی‌ها سالها پیش توانستند بدون داشتن تجهیزات پیشرفته و با بهره‌گیری از امکانات اولیه دیواری به طول 13 هزار مایل احداث کنند اما ما نمی‌توانیم هزار مایل در مرزهای خود با مکزیک دیوار احداث کنیم.

وی گفت درباره مفید بودن سیاست احداث دیوار می‌توان از اسرائیلی‌ها سئوال کرد. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اگر چینی‌ها می‌توانند در دریای جنوبی چین بر روی دریا پایگاه نظامی درست کنند، ما هم می‌توانیم در مرز خود با مکزیک دیوار احداث کنیم.

این نامزد رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به حوادث پاریس گفت: در پاریس 130 نفر کشته شدند، چون ما در پاریس سخت‌ترین قوانین حمل سلاح را شاهد هستیم، در چنین شرایطی آنها (مهاجمان) در مکان‌های مختلف حاضر شدند و به راحتی 130 نفر را کشتند. در این شرایط اگر افراد حاضر در آنجا سلاح داشتند و به سمت آنها شلیک می‌کردند، چنین حادثه‌ای به این شکل اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ در ادامه سخنرانی تبلیغاتی خود با اشاره به هزینه‌های بی‌جای آمریکا در مناطق مختلف، به سوریه اشاره کرد و گفت: ما منطقه امن و اهدای کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه را خواهانیم، اما از خودمان نباید پولی خرج کنیم، ما پولی برای هزینه در این زمینه نداریم و کشورهای حوزه خلیج ( فارس) باید این هزینه‌ها را بپردازند.

وی در این زمینه با اشاره به اینکه عربستان سعودی روزی یک میلیارد دلار درآمد دارد گفت: با این وجود ما از این کشور در مقابل دریافت هیچ چیز محافظت می‌کنیم.

ترامپ گفت: ما خواهان منطقه امن در سوریه و کمک‌های بشردوستانه برای سوری‌ها هستیم. اما نمی‌توانیم و نباید برای این مسائل از جیب خودمان خرج کنیم چون ما خودمان 19 تریلیون دلار بدهی داریم و باید کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگران این پول‌ها را در سوریه بپردازند نه ما.