اگر ایران نبود اسرائیلی ها در بیروت جولان می‌دادند

 «امیل لحود» نماینده سابق پارلمان لبنان ابراز  عقیده کرد این‌که رگ غیرت برخی لبنانی‌ها(اشاره به جریان المستقبل) برای سعودی‌ها به جوش آمده، بر خلاف ادعاهای آنها درباره حاکمیت است و نشان می‌دهد که وفاداری آنها در درجه اول به پادشاهی سعودی است نه جمهوری لبنان.

وی افزود ابراز تاسف شدید برخی از آنها از توقف ارسال هدیه(کمک ادعایی آل سعود به ارتش لبنان که به گفته برخی لبنانی‌ها همچون جوهری بر روی کاغذ بوده) یا به خاطر این بوده که آنها سودهایی را از دست دادند که می‌خواستند از جمع کردن این پول در بانک‌های خود به جیب بزنند یا ارزهایی را از دست دادند که از سال‌ها پیش منتظر رسیدن آن بودند تا برای تامین منابع مالی تاسیس حزب خود هزینه کنند.

لحود افزود به راه افتادن این انتفاضه(از سوی برخی طیف‌های همسو با آل سعود) برای دفاع از سعودی‌ها که به بهانه عدم مجهز شدن لبنان به هدیه تسلیحاتی که سال‌هاست به تاخیر افتاده، شگفت آور است، هدیه‌ای که حاکمان کنونی عربستان رسما از پرداخت آن عقب‌نشینی کردند این در حالی است که این مسئله به پیراهن عثمان تبدیل شده است.

وی ابراز عقیده کرد لبنان باید بیاموزد که سیاست بی‌طرفی و خود را از تحولات دور دانستن سودی ندارد و از آن حمایت نمی‌کند، بلکه امروز نیاز مبرمی به موضع عزتمندانه و مقابله با تروریسم وجود دارد، برخی می‌خواهند که ما در موضع و جایگاه کشورهای تروریسم تحت عنوان همبستگی(اجماع) عربی قرار گیریم که ما آن را دلیل ضعف می‌دانیم و با آن موافق نیستیم.

لحود افزود قبلا با سلاح‌های ایران به بهانه تحریم‌هایی که بر آن اعمال شده بود،‌مخالفت می‌شد، امروز که دیگر تحریم نیست، چه مانعی برای دریافت سلاح از ایران وجود دارد؟

وی تاکید کرد برخی می‌خواهند هر روز ما را یادآوری کنند که سعودی‌ها به لبنان کمک کردند، باید به آنها بگویم سوریه هم کمک کرده و اگر حمایت ایران و سوریه از مقاومت و جانفشانی‌های اخیر مقاومت نبود، امروز نظامیان ارتش اسرائیل در خیابان‌های بیروت جولان می‌دادند.