پیشتازی اصولگرایان در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی

گروه سیاسی-این نظر سنجی که به صورت میدانی و پرسشنامه از رهگذران خیابان های انقلاب، فاطمی، جمهوری، دامپزشکی، پاسداران، ونک و میادین تجریش، امام حسین، ولیعصر، نوبنیاد و تهرانپارس انجام شده نشان می دهد در مجموع مردم مناطق مختلف تهران تمایل بیشتری به رای دادن به فهرست اصولگرایان دارند.

به گزارش افکارخبر،بر این اساس 83 درصدرهگذرانی که به صورت نمونه گیری تصادفی ساده مورد پرسش قرار گرفته اند از میان فهرست ائتلاف اصولگرایان، ائتلاف اصلاح طلبان، ائتلاف صدای ملت و نامزدهای مستقل اعلام کرده اند که در انتخابات روز جمعه رای دادن به فهرست های اعلام شده را به نامزدهای مستقل ترجیح می دهند.

همچنین از میان 2000 شهروند تهرانی که به صورت تصادفی ساده مورد پرسش قرار گرفته اند 49 درصد گفته اند که به فهرست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، 27 درصد به ائتلاف اصلاح طلبان و 7 درصد به فهرست صدای ملت رای خواهند داد. در عین حال 17 درصد پرسش شوندگان نیز گزینه هنوز تصمیم نگرفته ام را انتخاب کرده اند.

در میان مناطق ذکر شده پرسش شوندگان در میدان امام حسین، نوبنیاد و دامپزشکی بیشترین تمایل را به فهرست اصولگرایان از خود نشان داده اند به این صورت که در این مناطق به ترتیب 70،62 و 58 درصد اعلام کرده اند که به فهرست ائتلاف اصولگرایان تمایل دارند.

در نظر سنجی انجام شده توسط افکارنیوز رهگذران پرسش شونده در خیابان های ونک و پاسداران بیش از دیگر پرسش شوندگان اعلام کرده اند که هنوز برای رای دادن به هیچ یک از فهرست ها تصمیم نگرفته اند.

مطابق پاسخ هایی که شهروندان تهرانی به پرسشنامه افکارنیوز داده اند رهگذران خیابان انقلاب به صورت نسبتاً مساوی در انتخابات پیش رو به دو فهرست اصولگرایان و اصلاح طلبان رای می دهند به این ترتیب که از میان 275 رهگذر 42 درصد فهرست اصلاح طلبان و 39 درصد فهرست اصولگرایان را انتخاب کرده اند.

در میدان تجریش اما از میان 420 پرسش شونده 47 درصد فهرست ائتلاف اصولگرایان و 39 درصد فهرست ائتلاف اصلاح طلبان را انتخاب کرده اند.