آمریکایی‌ها قصد خیری از طرفداری آتش‌بس در سوریه ندارند

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران، فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی و افراطی که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه سنگینی در ترویج و تدوین صحیح اسلام در سراسر عالم دارد که در طی این سال‌هایی که از تاسیس آن می‌گذرد خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات فرهنگی که مسلمانان با آن مواجه هستند این انحراف در فرهنگ اسلامی است که توسط وهابیون و گروهک‌های تکفیری صورت گرفته و آن این است که به غلط دین اسلام را یک اسلام تکفیری و افراطی معرفی می‌کند.

ولایتی تصریح کرد: آنان در حقیقت یک چهره مشوشی از اسلام در دنیا تصویر می‌کنند و آن چیزی نیست مگر آنکه با پشتیبانی غربی‌ها برای مخدوش کردن چهره اسلام ترتیب داده شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یادآور شد: آنان در افغانستان با تاسیس القاعده و در منطقه عراق و شام با تاسیس داعش و امثال آن سعی کردند از اسلام یک چهره افراطی جلوه دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مهم‌ترین و تنها سازمانی است که کار فرهنگی از سوی جمهوری اسلامی در دنیا انجام می‌دهد و این وظیفه سنگین را به عهده دارد که این انحراف فرهنگ‌های افراطی و شیوه‌های افراطی را به مردم نشان دهد.

ولایتی یادآور شد: این همایش و اجلاسی که در حال حاضر تشکیل شده است آغازی برای یک راه ارزشمند است که امیدواریم در نهایت موجب روشن کردن و تدوین حقایق شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سوریه، گفت: آمریکایی‌ها قصد خیر از طرفداری آتش‌بس در سوریه را ندارند و آنها به دنبال تغییر  حکومت در سوریه هستند.

ولایتی تصریح کرد: آتش‌بس تنها بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است چراکه تصویب چنین قطعنامه‌هایی در سازمان ملل سابقه ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای آینده سوریه تنها با اراده و رای مردم سوریه است خاطرنشان کرد: سازمان ملل و حکومت‌های دیگر حق تصمیم‌گیری برای ملت سوریه را ندارند و مردم سوریه خود باید برای کشورشان تصمیم بگیرند.