رفتار مرعشی شبیه رفتار مسعود رجوی است

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات باشکوه و دشمن‌شکن روز 7 اسفند در سراسر کشور، اظهار داشت: روز 7 اسفند انتخاباتی با حضور 62 درصد از مردم شکل گرفت که این مایه افتخار نظام اسلامی است و نظام ما یک نظام مردم‌سالار دینی بوده که همه باید به رأی مردم تمکین کنند.

وی ادامه داد: رفتار نابخردانه فتنه‌گران در سال 88 به عنوان لکه ننگی بر پیشانی آنها باقی ماند و این فتنه‌گران این آرزوی خود را به گور می‌برند که در این انتخابات از سوی افرادی ارزشی و کسانی که رأی نیاورده‌اند تجمع اعتراضی برگزار شود تا توجیه‌گر رفتار نادرست فتنه‌گران در سال 88 باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر کس اعتراضی دارد به صورت قانونی اعتراض خود را دنبال می‌کند، تصریح کرد: ما باید از این مردم تشکر کنیم نه اینکه به آنها اهانتی صورت بگیرد؛ در خبرها آمده بود یکی از فتنه‌گران محکوم به زندان گفته است که اکنون می‌توان توسعه سیاسی را در تهران صد، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 درصد در نظر گرفت.

وی تأکید کرد: بنده خطاب به گوینده این سخن که خود یکی از فتنه‌گران محکومی است و به زندان افتاده یادآوری می‌کنم که اول انقلاب نیز مسعود رجوی سردسته گروهک منافقین قبل از انتخابات گفته بود ملت آگاه به لیست ما رأی می‌دهد اما بعد از آنکه ملت به لیست او رأی نداد، او ملت ایران را ناآگاه توصیف کرد بنابراین این رفتار اخیر شبیه رفتار مسعود رجوی سردسته منافقین در اوایل انقلاب است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه سخن این گوینده ناشی از یک طرز تفکر خودبرتربینانه است، افزود: معنای این سخن این است که ما سه نوع شهروند داریم، شهروند درجه یک تهرانی‌ها هستند که صد درصد دارای توسعه‌یافتگی و توسعه سیاسی بوده و شهروند درجه دو مردم مراکز استان‌ها و شهروند درجه سه نیز شهرستانی‌ها هستند که به گفته این فرد 30 درصد توسعه یافتگی سیاسی دارند.

عضو جامعه مدرسین با طرح این سؤال که اگر این مسئله آپارتاید نیست پس معنای آن چیست، تصریح کرد: آری، تهرانی‌ها همانند جای جای این کشور از شعور بالای سیاسی برخوردارند اما اینکه چون آقایان در استان‌ها قافیه را باخته‌اند و این چنین به ملت اهانت می‌کنند، کار نادرستی است.

وی ادامه داد: گوینده این سخن از استانی است که سالیان سال خودشان در آنجا همه کاره بودند و الان نیز به ناحق خود را همه کاره می‌دانند اما در این استان ناکام مانده‌اند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آنها تمام امکانات خود را بسیج کردند که سیداحمد خاتمی در انتخابات مورد اقبال مردم قرار نگیرد یا حداقل نفر اول نشود اما مردم ولایتمدار کرمان با بصیرت، با انتخاب بنده به عنوان نفر اول خبرگان استان کرمان اینها را ناکام گذاشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این ناکامی ریشه این سخنان نادرست و سخیف است، گفت: بنده به آنها نصیحت می‌کنم گرچه می‌دانم نصیحت هم اثر ندارد اما بهتر است گوینده این سخن از مردم عزیز کشورمان عذرخواهی کند و دیگر چنین سخنان نادرست سخیفی را تکرار نکند.

 

گفتنی است حسین مرعشس سخنگوی کارگزاران چند روز پیش گفته بود: می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت. ظرف ده سال آینده توسعه‌یافتگی سیاسی به سراسر ایران سرایت می‌کند و مردم می‌آموزند به جای تکیه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته‌های سیاسی پیش بروند.