روحانی درگذشت آیت‌الله واعظ‌طبسی را تسلیت گفت

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ‌طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم متدین خراسان بزرگ و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

متن کامل پیام تسلیت حجت‌الاسلام روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ‌طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این روحانی عالی مقام، همگام با رهبر معظم انقلاب و نیز همراه شهیدانی چون هاشمی‌نژاد، پرچمداران نهضت اسلامی در دیار خراسان بودند. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز، با وجود تهدید و ترور و از دست دادن همسنگرانی در این مسیر نورانی، همچنان با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

ایشان در کنار سوابق درخشان مبارزاتی و تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص)، با کلام رسا و تأثیرگذار خود و قبول مسئولیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه تولیت آستان قدس رضوی و خدمتگزاری زائران و مجاوران مولای ما امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، تا آخرین لحظات با تدبیر و سعه‌صدر در خدمت مردم و کشور بود و در کسوت نمایندگی ولی‌فقیه در آستان‌های خراسان، منشأ خدماتی ماندگار شد.

فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و کشور محسوب می‌شود. اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم شریف و متدین خراسان بزرگ، فرزندان عزیز و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال می‌خواهم ایشان را در جوار رحمت واسعه خود با علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) محشور فرماید.

حسن روحانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران