جزئیات مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه۹۵

محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره نشست دیروز (یکشنبه16  اسفند) کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 گفت: در جلسه دیروز کمیسیون تلفیق بودجه با حضور مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و سازمان های ذی ربط ادامه رسیدگی به بخش درآمدی بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره یک بند یک بحث سهم صندوق توسعه ملی از محل صادرات گاز طبیعی بررسی و مقرر شد درصد اختصاصی برای این موضوع فعلا مراعا باقی بماند.

پورابراهیمی داورانی افزود: در کمیسیون تلفیق مصوب شد به دولت اجازه داده شود از طریق انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی با ضمانت وزارت نفت مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شود که منابع حاصل از آن برای توسعه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز با اولویت میادین شترک استفاده شود.

وی گفت: مقرر شد 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی مانند بنزین و نفت و گاز اضافه شود و این عدد در اختیار شرکت پالایش و پخش نفت قرار گیرد و سقف آن 1500 میلیارد تومان خواهد بود.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: مصوب شد با واگذاری باقی مانده سهام دولت در بانک ها و بیمه های مشمول واگذاری در سال 95 موافقت شود و همچنین مقرر شد تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) به مبلغ50 میلیارد دلار برای طرح هایی که دارای توجیه فنی اقتصادی هستند اختصاص یابد و به شرکت های تابع وزارتخانه های نیرو و نفت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، وزارت دفاع و ارتباطات، صنعت، جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی تا سقف 10 هزار میلیارد تومان در خصوص انتشار اوراق مشارکت اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به دولت اجازه داده شد اسناد خزانه اسلامی با سررسید یک تا سه ساله صادر و به طلبکاران ارائه کند که میزان آن 1500 میلیارد تومان است.