بخش هوادریای سپاه با قدرت در حال حرکت است

مراسم اختتامیه اولین دوره خلبانی هوادریای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور جانشین فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی دریایی سپاه، جمعی از فرماندهان ارشد استان گیلان و کارکنان دانشگاه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

در این مراسم سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی با اشاره به روند آماده سازی مجموعه دانشگاهی امام خامنه‌ای‌(مدظله العالی) نیروی دریایی سپاه گفت: با لطف و عنایت خدا ساخت این مجموعه آخرین مراحل خود را طی می کند و یک گام بیشتر تا بازگشایی کامل این مرکز نمانده و انشاءالله این مجموعه به یکی از مراکز مهم سازندگی و آموزش نیروهای کارآمد و مؤمن در سپاه تبدیل خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه درادامه با اشاره به توطئه‌های رنگانگ دشمنان علیه جریان اصیل اسلام  انقلابی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که از سال 1907 تا به امروز یعنی از تقارن کشف نفت در سرزمین های اسلامی تا آغاز جنگ جهانی اول جهان اسلام داستان غم انگیزی را تجربه کرده است.

وی افزود: از اولین تفرقه‌های خونین و وحشتناک جهان اسلام مثل درگیرشدن سرزمین شریف مکه با عثمانی با دسیسه انگلستان تا تقسیم دنیای عرب به دو بخش فرانسوی انگلیسی و تأسیس دولت مصنوعی یهود در سرزمین های اشغالی فلسطین و جنگ‌های 1948 تا 1973 همچنین کودتاها در ایران همه در جهت ضربه زدن به اسلام بوده است.

سلامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران و شکوفایی بازیابی هویت حقیقی در منظومه انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام قدرت های جهانی شرق و غرب متعهد شدند تا از ظهور یک جهان نوین و قدرتمند بنام اسلام جلوگیری کنند و از همان تاریخ تا به امروز شاهد جنگ‌های بزرگی در منطقه بنام جهان اسلام در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه بوده و سرزمین های اسلامی عرصه تاخت و تاز قدرت‌های جهانی شده است.

وی با بیان اینکه در جهان امروز برای ملت‌ها و کشورهای ضعیف 3 حالت اشغال و ملت سازی توسط قدرت‌های بزرگ، تحت حمله قرار گرفتن و پذیرفتن تابعیت سیاسی آمریکایی ها متصور است، گفت: اگر کشوری بخواهد مستقل باشد، اشغال هم نشود، به او حمله هم نشود فقط باید قدرتمند باشد و این قوی بودن راز و اسرار بقاء مستقل یک ملت و نظام سیاسی است و ما به فضل الهی از این جنس هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه بعد از خروج موفق از دفاع مقدس و به رسمیت شناخته شدن اعتبار قدرت دفاعی ایران اسلامی توسط دنیا، نیروی دریایی سپاه با مفروضات خاصی سرشت خود را با قدرت عجین کرده است، گفت: اولین فرض و  قویترین آن تقابل این نیرو با بزرگترین قدرت دریایی تاریخ بشر که قدرت هوایی او هم بر اساس قدرت دریایی استوار بود که بحمدالله این پدیده امروز شکل گرفته و اصل شجاعت پذیرش این فرض که ناشی از ایمان، توکل ، صبر و امید بود به واقعیت تبدیل شده است و ما در مسیر ساختن یک قدرت بزرگ هستیم و باید اینگونه باشیم.

وی اظهار داشت: امروز نیروی دریایی سپاه در مسیری با قدرت در حال حرکت است که یکی از اجزای مهم آن نیز که همین بخش هوادریاست و دارای قدمت و در حال تکوین است.

سلامی در پایان از تلاشها و زحمات پاسداران، فرماندهی و ستاد نیروی دریایی سپاه ، فرماندهی دانشگاه و دانشکده هوادریا همچین همه اساتید و مربیان تشکر و قدردانی کرد و گفت: دانش هوانوردی یکی از پیچیده ترین دانش های بشر است و علت آن این است که پرواز اساساً متعلق به خلقت انسان نیست.

وی با اشاره به اینکه ما آنچه را که ایجاد می کنیم باید در همه بخش‌ها در تراز پیشرفته ترین قدرتهای جهانی باشد، گفت: ما الان دیگر متفاوت از گذشته و یک قدرت بزرگ هستیم و باید در همه زمینه ها به این مسئله توجه شود.