موضع عارف درباره نقشش در مجلس دهم

گروه سیاسی-یک منبع آگاه که در جریان رایزنی ها با محمدرضا عارف قرار داشته می گوید این موضع گیری دکتر عارف تا حد زیادی کار را برای دولت سخت کرده زیرا دولت روحانی در شرایط فعلی لاریجانی را مناسبترین گزینه برای ریاست مجلس دهم می داند و پیش از این نیز افراد نزدیک به دولت تاکید کرده بودند که همکاری نزدیک با لاریجانی را در مجلس دهم نیز ادامه خواهند داد.

 

به گزارش افکارنیوز،گفته می شود همراهی روحانی با عارف در سفر یزد نیز در ادامه رایزنی های دولت برای منصرف کردن سرلیست امید در تهران انجام شده زیرا دولت نمی خواهد در مجلس دهم با چالشی از سوی علی لاریجانی روبرو شود و ترجیح می دهد سازوکار همکاری با لاریجانی در مجلس آینده هم به همین صورت حفظ شود.

 

عارف که پیش از این تصور نمی کرد لیست امید بتواند در تهران به طور کامل رای بیاورد حالا مواضع قوی تری اتخاذ کرده و حتی گفته اجازه نمی دهد ارگان های دیگر برای او تعیین تکلیف کنند.

از سوی دیگر علی لاریجانی نیز رایزنی های گسترده ای را با نمایندگان منتخب آغاز کرده و می خواهد عارف را پیش از آغاز مجلس دهم متقاعد کند که جای او روی صندلی حجت الاسلام ابوترابی فرد است و کاظم جلالی نیز به احتمال زیاد برای صندلی خالی مانده محمدرضا باهنر نامزد خواهد شد.