توان دفاعی کشور قابل مذاکره نیست

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه مقامات غربی درباره آزمایش‌های موشکی ایران گفت: موضع قاطع جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای این بوده که حوزه موشکی و به‌طور کلی حوزه توان دفاعی کشور به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست و به هیچ کشوری اجازه داده نخواهد شد درباره امنیت ملی و اقتدار دفاعی کشور دخالت کند.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل صادر شد ایران اعلام کرد به هیچ عنوان بند مربط به محدودیت‌های موشکی را نمی‌پذیرد و امروز نیز کشورهای مستکبر و زورگو که به‌دنبال انفعال ایران هستند باید بدانند ایران امنیت ملی خود را در شرایطی که به‌صورت مرتب از سوی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی تهدید می‌شود، به مصالحه نخواهد گذاشت.

نقوی حسینی با تأکید بر "در حوزه امنیتی و دفاعی هیچ محدودیتی را نخواهیم پذیرفت" خاطرنشان کرد: دفاع از کشور حق ما است و کشورهایی که از ارجاع پرونده آزمایش موشکی ایران به شورای امنیت صحبت می‌کنند باید بدانند ما لحظه‌ای در پیشبرد امور دفاعی‌مان صبر نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری و وزیر خارجه که به‌جای پرداختن به مشکلات اساسی کشور درباره برخی موضوعات داخلی چند بار اعلام موضع می‌کنند، باید قاطعانه پاسخ رفتار گستاخانه غربی‌ها را بدهند.