«حبیب فیاض» تحلیلگر سیاسی لبنان در خصوص عصبانیت کم سابقه آمریکا و کشورهای غربی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های بالستیک اخیر ایران اظهار داشت: این آزمایش موشکی پیام‌های متعددی دارد که یک پیام آن خطاب به اردوی غربی‌هاست.

وی افزود: پیام دوم آزمایش موشکی ایران خطاب به اسرائیل بود و اگر این رژیم بخواهد مرتکب حماقتی شود ایران آماده دفاع از خویش است، علاوه بر اینکه ایران همان گونه که رهبر عالی این کشور اعلام کرد، قادر است اسرائیل را با خاک یکسان کند.

 فیاض گفت:  پیام سوم آزمایش موشکی ایران خطاب به کشورهای عربی بود که همواره به دنبال ایجاد تنش با ایران هستند‌، بخصوص عربستان که اسرائیل را برای حمله به ایران تحریک می‌کند و در محافل بین المللی به دنبال ضربه زدن به تفاهم بین ایران و غرب هستند که در پی توافق هسته‌ای ایران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ایران می‌خواهد به کشورهای عربی منطقه این پیام را بدهد که مثل همیشه آماده همکاری و تفاهم با آنهاست و در عین حال اگر هر کدام از طرف‌های عربی و بخصوص عربستان بخواهد سیاست مکر و نیرنگ به کار گیرد، ایرانی‌ها قدرت و آمادگی کامل برای دفاع از خود را دارند.

فیاض گفت: آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به هر طریقی اعم از محاصره و تهدید به جنگ سعی در تسلیم کردن ایران داشت، اما بالاخره به این واقعیت رسید که ایران یکی از موازنه‌های قدرت در منطقه است و باید به این حقیقت اعتراف کرد.

وی افزود: بنابراین اقدام دشمنان ایران در منطقه که در راستای ارعاب ایران صورت می‌گیرد بر دولت آمریکا پوشیده نیست.

فیاض تاکید کرد: دولت کنونی آمریکا به دنبال تثبیت نقشه آمریکا در منطقه بر اساس موازنه‌های قدرت‌هاست، به دور از خیال‌‎های باطلی که عربستان و اسرائیل در سر دارند.

تحلیلگر لبنانی افزود: در شورای امنیت هیچ سند قانونی و منطقی که ایران را از داشتن موشک‌های بالستیک منع کند، وجود ندارد.

وی در خصوص اقدام آمریکا در طرح آزمایش موشکی ایران در شورای امنیت گفت: ایران در شورای امنیت دوستانی همچون روسیه و چین دارد، علاوه بر اینکه همه جامعه بین الملل می‌دانند که قضیه موشک‌های ایران بخشی از توافق هسته‌ای نیست.

فیاض تصریح کرد: افکار عمومی جهان  هم می‌دانند که داشتن چنین موشک‌هایی در شرایطی که ایران از سوی طرف‌های متعدد و  بخصوص عربستان مورد تهدید است، حقی مشروع است.

روز سه شنبه گذشته در مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت ، موشکهای بالستیک نسل شهاب و موشکهای دوربرد نقطه زن قدر شلیک و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند. موشک های شهاب 1 و 2 و موشکهای قدر H و F از جمله موشکهای شلیک شده در این مرحله از رزمایش بودند که با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت و آنها را منهدم کردند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که محدودیت بر توان دفاعی خود را نمی پذیرد.