اکثریت تعیین‌کننده رئیس مجلس است نه مواضع سیاسی

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موئلفه اسلامی با بیان اینکه رئیس مجلس را اقلیت یا اکثریت و یا توافق بین فراکسیون‌ها نشان می‌دهد اظهار داشت: دور اول انتخابات مجلس نشان داد اصولگرایان حرفی برای گفتن و اکثریت دارند و اگر در مرحله دوم نیز همین اتفاق بیفتد قاعدتا لاریجانی رئیس مجلس خواهد بود.

وی در ادامه پیرامون حمایت جریان‌های سیاسی از لاریجانی برای ریاست مجلس خاطر نشان کرد: اگر صحبتی با آقای لاریجانی قبل از انتخابات شده باشد از طرف جریان نزدیک به دولت بوده است که در اغلب شهرها تعامل با دیدگاه لاریجانی داشته است و همین باعث اقبال بیشتر ایشان برای ریاست مجلس آینده است.

انبارلویی با بیان اینکه عدد تعیین کننده رئیس آینده مجلس خواهد بود نه مواضع سیاسی قبل از انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان در حال وزن‌کشی هستند تا ببینند عدد بالایی دارند یا نه که اگر عدد داشتند آقای عارف گزینه آنها است و اگر اکثریتی نداشته باشند محکوم به رای اکثریت اصولگرایان خواهند بود.به نظر من اصولگرایان نیز در انتخاب رئیس لاریجانی را ترجیح می‌دهند و یکپارچه به او رای خواهند داد.

وی در پایان افزود: حامیان دولت نیز دلیل منطقی برای مخالفت با لاریجانی ندارند مگر اینکه بخواهند بر خلاف دیدگاه‌های خودشان عمل کنند.