وحشت صهیونیست‌ها از تهدیدات سید حسن نصرالله

پس از گفت‌وگوی شب گذشته این شبکه با « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، رسانه های صهیونیستی در نخستین ارزیابی از این اظهارات، آن را پرشی بزرگ برشمرده و  تاکید کردند که سقف تهدیدها علیه اسرائیل در هر جنگ آینده بسیار بالا برده شد.

پس از اظهارات شب گذشته دبیر کل حزب الله لبنان بیشتر رسانه ها و پایگاه های اسرائیلی مصاحبه سیدحسن نصرالله را منعکس کردند.

بیشتر رسانه ها و روزنامه های اسرائیلی در ارزیابی اظهارات نصرالله اعلام کردند که تهدیدات وی علیه اسرائیل پرشی بزرگ است نه فقط بالا بردن میزان و سطح تهدیدات.

در همین ارتباط «ایهود یعری» تحلیلگر امور عربی شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت:  سیدحسن نصرالله تنها درجه سطح تهدیدها علیه اسرائیل را بالا نبرد بلکه  اظهارات او یک پرش کامل بود.

وی افزود: سیدحسن نصرالله گفت که تنها مخازن آمونیاک کارخانه های شیمیائی نزدیک حیفا در اسرائیل از آمونیاک استفاده نمی کنند بلکه در فلسطین اشغالی چند نیروگاه هسته ای، زرادخانه های سلاح هسته ای، کلاهک های هسته ای و انبارهای زباله های هسته ای و مشابه آن وجود دارد.

یعری ادامه داد،  نصرالله گفت که حزب الله فهرست کاملی از تاسیسات و مواضع اسرائیلی را در اختیار دارد و تاکید کرد: در صورت شعله ور شدن آتش جنگ این اهداف را با موشک های دقیق که در اختیار داریم، هدف قرار خواهیم داد.

وی گفت: این اظهارات دبیر کل حزب الله به این معنی است که وی فقظ از مخازن آمونیاک صحبت نکرد بلکه به تلاش برای هدف گرفتن مواد هسته ای اسرائیل نیز اشاره کرده و گفت که لبنان در جنگ آینده بهای جنگ را می پردازد اما هزینه اسرائیل بسیار بیشتر از آن خواهد بود.

یعری  تصریح کرد: نصرالله به ما گفت که به نظر نمی رسد جنگ در آینده نزدیک رخ دهد اما ما را با فکر این جنگ رها کرد تا همواره به این تهدید بیاندیشیم.

همچنین کانال دوم تلویزیون اسرائیل اعلام کرد،  نصرالله اسرائیل را تهدید  کرد که  در هر جنگ آینده با اسرائیل، حزب الله خط قرمزی نخواهد داشت.

سید حسن نصرالله در سخنان شب گذشته خود در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: هر جنگی که علیه لبنان به راه افتد، ما بدون هر گونه حد و مرز و بدون هرگونه خطوط قرمزی با آن مقابله خواهیم کرد، مقاومت هدف هجمه اسرائیل و رژیم‌های عربی قرار گرفته است و ما بعد از توکل بر خداوند با جدیت تلاش می‌کنیم و البته جنگ را بعید می‌دانیم، با این حال در صورت بروز جنگ، قادر هستیم هر هدفی را در داخل فلسطین اشغالی مورد حمله قرار دهیم.

نصرالله افزود: در صورتی که اسرائیل بخواهد زیرساخت‌های ما را ویران کند، تمام این اماکن اهداف ما خواهد بود، ما حق داریم که هر هدفی را که بتواند دشمن را از تجاوز باز بدارد، هدف حمله قرار دهیم.

باید فرض کنیم که اگر ما این اهداف را مورد حمله قرار دهیم، رژیم صهیونیستی به کجا بازخواهد گشت، وقتی این مراکز در داخل شهرها باشد، ما حق داریم که شهرها را در صورت تجاوز اسرائیل موشک‌باران کنیم، در این صورت اسرائیل دست به محاسبه خواهد زد.