نتانیاهو: ایران می‌خواهد اسرائیل را از بین ببرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی میهمان روز آخر نشست لابی طرفداران اسرائیل در کنگره یعنی آیپک بود و در خصوص مسائل مختلفی سخن گفت.

نتانیاهو ابتدا به حملات امروز بروکسل اشاره کرد و سعی کرد حملات تروریستی داعش را به دفاع جوانان فلسطینی از خود ارتباط دهد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «حملات بروکسل، ساحل عاج، استانبول و حملات روزانه‌ای که به اسرائیل می‌شود، حمله‌ای توقف‌ناپذیر علیه همه ماست.»

وی ادامه داد: «تروریست‌ها به دنبال از بین بردن ما هستند حال آنکه دوستان ما چنین اجازه‌ای نخواهند داد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته‌ای ایران و 1+5 هم سخن گفت. نتانیاهو گفت: «توافق هسته‌ای موجبات از هم گسیخته شدن اتحاد غیرقابل گسست آمریکا و اسرائیل نخواهد شد؛ آمریکا نیازهای ما برای دفاع از خود را تأمین می‌کند.»

بنیامین نتانیاهو در اینجای پیام زنده ویدئویی خود، از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا یاد و از وی به خاطر تأمین نیاز اسرائیل برای ساقط کردن موشک‌های بالستیک تشکر کرد.

نتانیاهو اشاره‌ای ضمنی به مخالفت برخی آمریکایی‌ها با سیاست‌های طرفداران اسرائیل داشت و گفت: «بحث اسرائیل نباید موجب انشقاق در جامعه آمریکا شود بلکه باید علتی برای وحدت ملت آمریکا باشد.»

نتانیاهو در بخش دیگری از پیام ویدئویی خود، به رفتار سازمان ملل با موجودیت صهیونیستی پرداخت و انتقادات شدیدی را متوجه این سازمان بین‌المللی کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل تنها دموکراسی واقعی خاورمیانه است ولی همین دموکراسی به صورت سیستماتیک در سازمان ملل، مورد رفتار تبعیض‌آمیز قرار می‌گیرد؛ آنجا به هیچ کشوری مانند اسرائیل تهمت نمی‌زنند.»

رژیم صهیونیستی که حاصل خریداری بخشی و غصب بیشتر اراضی فلسطینی‌ها در چند دهه پیش و اتصال نقاط خریداری شده به هم از طریق کشتار زنان و کودکان بوده، خود را کشور می‌داند حال آنکه جمهوری اسلامی و برخی کشورهای اسلامی، این موجودیت را قبول ندارند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه انتقاد شدید از سازمان ملل گفت: «اسرائیل همیشه در نوبت محکومیت کمیته حقوق‌بشر سازمان ملل است؛ در این نوبت اما اثری از ایران و کره شمالی و سوریه نیست.»

وی به مصوبات مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم حمله کرد و گفت: «مجمع عمومی سالانه 20 قطعنامه خصومت‌آمیز علیه ما تصویب می‌کند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خلال سخنرانی خود، نوک یک تیر مربوط به 2000 سال پیش را در دست داشت و بارها از آن به عنوان «پیکان» رومی ها برای از بین بردن یهودیت یاد کرد.

نتانیاهو در حالی که بار دیگر این پیکان را جلوی دوربین نمایش می‌داد گفت: «روم از بین رفت؛ من اما امروز از اورشلیم پایتخت ملت یهود با شما سخن می‌گویم؛ ایران از تاریخ درس بگیرد.»

وی ادامه داد: «اسرائیل در برابر کسانی که می‌خواهند آن را از بین ببرند، با قدرت برخورد می‌کند.»

نتانیاهو گفت: «ایران مشکی آزمایش کرد که روی آن نوشته شده بود "اسرائیل باید از بین برود." آقایان و خانم‌ها تکرار می‌کنم، این جملات روی دیوار نوشته نشده بود، روی موشک نوشته شده بود.»

بنیامین نتانیاهو مقصود خود از نمایش چندین باره «پیکان» رومی را آشکار کرد و پس از نمایش فیلم شلیک آزمایشی یک موشک گفت: «ما امروز با موشک پیکان خود می‌توانیم از خود دفاع کنیم؛ پیکان یک موشک پدافندی است که آن را با کمک آمریکا ساختیم.»

نتانیاهو در آخرین کلمات سخنرانی خود گفت: «متشکرم آمریکا، متشکرم آیپک، پوریم مبارک.»

پوریم جشنی است با ریشه توراتی؛ جشنی که گفته می‌شود سالروز صدور دستور «خشایار» پادشاه امپراطوری ایران باستان برای کشتن دشمنان یهود در 3 روز متوالی را یادآور می‌شود.

آنگونه که در افسانه‌ها آمده، در نتیجه صدور این دستور، 70 هزار ایرانی کشته شده‌اند. بین مورخین در دروغ یا صحیح بودن ریشه این داستان اختلافاتی وجود دارد ولی رژیم صهیونیستی و مجامع یهودی اروپا و آمریکا به برگزاری این جشن مناقشه برانگیز، اصرار دارند.»