انتخابات ۵ حوزه انتخابیه در انتظار تایید شورای نگهبان

علی پورعلی‌مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تا پایان اسفند ماه سال 94 شورای نگهبان برگزاری انتخابات در 202 حوزه انتخابیه را مورد تأیید قرار داد، اظهار داشت: تأیید انتخابات در 5 حوزه انتخابیه دیگر از جمله ماکو، کهنوج، بویراحمد، دهلران و پاکدشت باقی مانده که شورای نگهبان در حال بررسی این حوزه‌ها است.

وی با بیان اینکه وقت کافی برای بررسی این حوزه‌های انتخابیه وجود دارد و شورای نگهبان اعلام کرده است بعد از تعطیلات عید نتیجه نهایی این حوزه‌ها را اعلام خواهد کرد، افزود: تعدادی بازرس به این حوزه‌های انتخابیه از سوی شورای نگهبان اعزام شدند. همچنین آراء در برخی از شعب بازشماری شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به بازشماری برخی صندوق‌ها آیا در نتیجه نهایی منتخبان تغییری ایجاد شده است یا خیر، گفت: تا الان و با توجه به بازشماری‌هایی که صورت گرفته تغییری در نتایج حاصل نشده است. البته بازشماری‌های برخی از شعب‌های دیگر نیز قرار است بعد از تعطیلات عید انجام شود.

پورعلی‌مطلق درباره برخی حواشی پیش آمده نسبت به نتیجه نهایی منتخب نفر سوم حوزه انتخابیه اصفهان اظهار داشت: شورای نگهبان در نامه‌ای که به وزارت کشور ارسال کرده اعلام داشته که انتخابات برای نفرات اول، دوم، چهارم، پنجم تأیید و انتخابات نفر سوم به مرحله دوم کشیده شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه یک تفاوتی در تفسیر آن وجود دارد و شاید اینگونه اتفاقات و مسائل در گذشته کمتر و بی‌سابقه بوده لذا به خاطر تعطیلاتی که داشتیم نتوانستیم ارتباطات لازم را برقرار کنیم و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که اکنون درباره انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان چه جواب قطعی را می‌توانیم به مردم اعلام کنیم، تأکید کرد: وزارت کشور الان باید این مسئله را از شورای نگهبان سوال کند، وزارت کشور در حال پیگیری است تا به این بحث‌ها پاسخ دهد البته آن خانم هم می‌تواند خودش طبق قانون پیگیری کند.

پورعلی‌مطلق در پاسخ به این سوال که آیا موضوع ردصلاحیت وی مطرح است یا خیر؟ زیرا این گمانه‌زنی نیز بسیار مطرح شده، گفت: الان همین تفسیر را مطرح می‌کنند. هر کسی متناسب با ذهن خودش گمانه‌زنی‌هایی می‌کند.

انتهای پیام/