هاشمی نه پای حرف هایش می ایستد نه پای مردانش!

گروه سیاسی- واکنش هاشمی به افزایش انتقادات از توئیت منتشر شده بیش از هرچیز یادآور این نقل قول مشهور درباره هاشمی است که می گوید: هاشمی پای مردانش نمی ایستد! و حالا مشخص شده پای حرف هایش هم نمی ایستد.

به گزارش افکارنیوز،اگر چه موضع گیری های پیشین هاشمی رفسنجانی درباره مسائل سیاست خارجی پیش از این نیز بیانگر اختلاف دیدگاه وی با مسئولان ارشد نظام بوده است پس از هشدار رهبر معظم انقلاب، هاشمی تلاش کرد دیدگاهی متفاوت از خود به نمایش بگذارد از جمله اینکه نقل قول منتشر شده را به نحوی اصلاح کردند که منافات چندانی با سیاست های اعلامی از سوی جمهوری اسلامی نداشته باشد.

ابتدا گفته شد حساب توئیتر مزبور که در سایت رسمی هاشمی رفسنجانی هم تبلیغ شده بود توسط هوادارانش اداره می شود و ارتباطی با شخص ایشان ندارد. اندکی بعد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک دیدار نوروزی گفت این نقل قول از خود وی بوده اما سال ها پیش گفته شده. حالا اعلام شده حسابهای توئیتر،اینستاگرام و تلگرام آقای هاشمی دراختیار دبیر سایت ایشان بوده و بدون هماهنگی با رئیس مجمع منتشر می شده است و تا تعیین شخص ذیصلاح این حساب ها تعلیق می شوند!

photo_2016-04-07_10-58-15

سیاست یک بام و دو هوای هاشمی درباره رسانه ها البته سوابق بیشتری هم دارد. هاشمی، حسین عبدالهی مدیرمسئول روزنامه آرمان را به سمت مشاور ریاست هیات موسس دانشگاه آزاداسلامی منصوب کرد. روزنامه آرمان همواره از مواضع هاشمی رفسنجانی دفاع کرده و به عنوان ارگان رسانه ای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عمل می کند با این حال هنگامی که انتقادات از مواضع این روزنامه تندرو افزایش می یابد اطرافیان هاشمی به راحتی انتساب این رسانه به خود را تکذیب می کنند.

مهرماه سال گذشته هنگامی که مواضع روزنامه آرمان علیه محمد رضا عارف انتقاد اصلاح طلبان را برانگیخت محمد هاشمی برادر و رئیس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای اعلام کرد: روزنامه آرمان هیچ ارتباطی با آیت الله هاشمی و خانواده ایشان ندارد و مطالب این روزنامه هم مورد تایید ما نیست! الگویی که اینک درباره حساب توئیتری هاشمی هم تکرار شده و البته با آن سوابق هاشمی و اطرافیانش حتماً انتظار دارند این ادعا از سوی دلسوزان انقلاب مورد پذیرش هم قرار بگیرد.