حمایت دولت از یارانه سیاسی‌کاری است

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به برخورد دوگانه دولت در موضوع حذف یارانه‌ها و مصوبه مجلس درخصوص حذف سه‌دهک بالای جامعه، اظهار داشت: بنده با مصوبه مجلس درباره یارانه‌ها مخالف بودم و علت آن هم این بود که به دوستان گفتم وقتی شما به این قانون رای می‌دهید در جامعه القا می‌شود که مجلس اصولگرا آخرین ضربه را به مردم زد و رفت اما آنها گوش نکردند و اولین عکس‌العمل هم در سخنرانی آقای نوبخت اتفاق افتاد.

حسینیان با بیان اینکه کسی در این نکته که این مصوبه یک اصل خوبی است شکی ندارد، افزود: طبق این مصوبه بازرگانان و افرادی که وضع مالی خوبی داشته و در واقع دهک‌های 70 به بالا، حذف می‌شوند و حتی این امر برای بقیه یارانه‌بگیران نیز خوب است اما مسئله ما این است که امیدی به توانایی اجرایی دولت در این زمینه نداریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولتی که در جریان سبد کالا آنچنان ناتوانی از خود نشان داد چطور می‌تواند این مصوبه را اجرا کند در حالی که در ماجرای سبد کالا علی‌رغم قولی که به مردم داده بودند به خاطر آبروریزی صورت گرفته از توزیع مجدد آن اجتناب کردند اما حالا این مسئله مهم به عهده این دولت ضعیف در اجرا گذاشته شده است.

*دولتی که یارانه را تن‌پروری می‌داند چگونه شعار حمایت از یارانه می‌دهد

وی ادامه داد: مسئله مهم‌تر این است که دولت با شعار مخالفت با یارانه به جنگ دولت قبل آمد و یارانه را تن‌پروری، تنبل‌پروری و خیانت به اقتصاد کشور عنوان کرد اما حالا چطور شده که شعار حمایت از یارانه سر می‌دهد؟ بنابراین این رویکرد دولت کاملا سیاسی است. 

حسینیان یادآور شد: این طرح قانون خوبی است اما قطعا دولت توان اجرای آن را ندارد و گناه آن نیز به گردن مجلس اصولگرا خواهد افتاد چراکه مردم دچار مشکل می‌شوند؛ این دولت اگرچه در اجرا توانایی ندارد اما در تبلیغات و شانتاژ کردن بسیار قوی است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: دولت در ماهیت خود مخالف پرداخت یارانه است و مردم نباید شعارهایی که دولت در حمایت از یارانه می‌دهد را باور کنند.

* اصولگرایان بنیان‌گذار پرداخت یارانه و مخالف حذف آن هستند

وی همچنین تصریح کرد: اصولگرایان بنیان‌گذار پرداخت یارانه به مردم بوده و مخالف حذف آن هستند اما دولت از این موقعیت فعلی سوءاستفاده می‌کند.

حسینیان با اشاره به نقش مردم در اداره انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما همواره از اول انقلاب از مردم خواسته بودیم که به دولت کمک کنند و پیوسته در زمان جنگ به کمک مردم نقایص را برطرف می‌کردیم؛ یک بار در جمهوری اسلامی یک دولت شجاع بر سر کار آمد و از مردم خواست که بیایند و حق‌شان را بگیرند اما این دولت همه مشکلات صنایع، بهداشت و سایر حوزه‌ها را به گردن یارانه انداخت و آنقدر بر سر مردم منت گذاشت و دلهره ایجاد کرد که مردم واقعا نمی‌دانند آیا یارانه آنها تا 6 ماه آینده برقرار خواهد بود یا خیر.