ائتلافی که علیه ایران شکل دادم، تهران را به پای میز مذاکره کشاند

 هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و یکی از نامزدهای حزب دموکرات این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آینده، در سخنرانی خود در لس‌آنجلس در جمع طرفدارانش ادعا کرد: من می‌دانم چگونه باید ائتلاف‌ها را تشکیل داد؛ زیرا در تشکیل ائتلافی ضد ایران برای اعمال تحریم‌ها ضد این کشور و کشاندن این کشور به پای میز مذاکره موفق بودم. 

 

هیلاری کلینتون در ادامه بر لزوم حفاظت از آمریکا تاکید کرد و تشکیل ائتلافی با کشورهای دیگر را در این خصوص ضروری دانست. 

 

وی گفت برای شکست گروه تروریستی داعش هم به تشکیل ائتلافی نیازمند هستیم. 

 

این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد گروه‌های لابی حمایت از نگهداری و حمل سلاح در آمریکا جزء قدرتمند‌ترین لابی‌ها در این کشور هستند. 

 

هیلاری کلینتون در بخش دیگری از سخنانش به مسائل داخلی آمریکا و اختلاف نظرش با رقیب هم حزبی و نامزدهای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت من به تلاش خود برای محدودکردن لابی‌های حمایت از سلاح در آمریکا ادامه خواهم داد. ما در بخش حمل و نگهداری سلاح و همچنین درباره تولیدکنندگان و فروشندگان سلاح در آمریکا با کمبود قوانین مواجه هستیم. من قوانین موجود را در آمریکا که تنها به نفع یک صنعت در این کشور است تغییر خواهم داد. تولیدکنندگان و فروشندگان سلاح باید پاسخگو باشند. 

 

وی گفت ما نباید در برابر گروه‌های لابی حامی سلاح در آمریکا، که قدرتمند‌ترین لابی در این کشور هستند، مرعوب شویم. 
 
هیلاری کلینتون گفت باید درباره اقدامات احمقانه بازارهای مالی در وال استریت نگران باشیم همچنین باید درباره اقدامات احمقانه لابی‌های حامی سلاح در آمریکا هم نگران باشیم. 

 

نامزد حزب دمکرات در ا نتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد مواضع دونالد ترامپ، رقیب جمهوریخواه خود، را در خصوص مسائل مختلف از جمله درباره مسلمانان نه تنها عامل شرمساری بلکه خطرناک است. آنچه که ترامپ می‌گوید دیدگاه اکثریت مردم آمریکا نیست بلکه صرفا دیدگاه‌های شخصی وی است.