وزیری که شب‌ و روز مشغول کار است که نگذارد ایران از نتایج برجام بهره مند شود+عکس

 رهبر معظم انقلاب  در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی در اول فروردین ماه سال 95 بیان کردند:  « وزیر خزانه‌داری آمریکا بشدّت شب‌وروز مشغول کار است برای اینکه نگذارند که جمهوری اسلامی از نتایج برجام بهره‌مند بشود. خب، اینها دشمنی است. مرتّباً تهدید میکنند و مرتّباً به تحریمهای بیشتر تهدید میکنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم چند ماه دیگر -هفت هشت ماه دیگر- شروع خواهد شد و تا نُه ماه دیگر این دولت فعلی آمریکا عوض خواهد شد و هیچ تضمینی وجود ندارد که این دولتی که بعداً به‌وجود خواهد آمد، همین تعهّدات اندکی را هم که این دولت [فعلی] کرده است عمل بکند.

الان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی‌های انتخاباتی‌شان مسابقه گذاشته‌اند در بدگویی به ایران؛ خب این دشمنی است دیگر؛ دشمنی که شاخ‌ودم ندارد.

وقتی میگوییم آمریکا دشمن است، یک عدّه‌ای منزعج میشوند که چرا میگویید دشمن؟ دشمن است؛ اینها دشمنی است. این هم یک واقعیت.توجّه کنید، فراموش نکنید که ما گفته‌ایم ملّت و دولت باید همدل و هم‌زبان باشند؛ این را یادتان نرود. »

ایشان بیان کردند:« در همین توافقی هم که ما با آمریکایی‌ها در قضیه‌ی پنج بعلاوه‌ی یک و مسئله‌ی هسته‌ای کردیم، آمریکایی‌ها به آنچه وعده داده بودند عمل نکردند و کاری را که باید میکردند انجام ندادند. بله، به تعبیر وزیر خارجه‌ی محترم ما، روی کاغذ کارهایی را انجام دادند امّا از راه‌های انحرافی متعدّد، جلوی تحقّق مقاصد جمهوری اسلامی را گرفتند.

شما نگاه کنید امروز در سرتاسر کشورهای غربی و کسانی که تحت تأثیر آنها هستند، همچنان معاملات بانکی ما دچار مشکل است، بازگرداندن ثروتهای ما در بانک‌های آنها دچار مشکل است، معاملات گوناگون تجاری‌ای که احتیاج به دخالت بانک‌ها دارد دچار مشکل است؛ وقتی دنبال میکنیم، تحقیق میکنیم و میگوییم چرا این‌جور است، معلوم میشود از آمریکایی‌ها میترسند.

آمریکایی‌ها گفته‌اند که ما تحریمها را برمیداریم و روی کاغذ هم برداشتند امّا از طرق دیگر جوری عمل میکنند که اثر رفع تحریمها مطلقاً به‌وجود نیاید و تحقّق پیدا نکند.

بنابراین، کسانی که امید میبندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطه‌ی توافقی برسیم -یعنی ما یک تعهّدی بکنیم، طرف مقابل هم یک تعهّدی بکند- از این غفلت میکنند که ما ناگزیر باید به همه‌ی تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با شیوه‌های مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز میزند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمیکند.

این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی خسارت محض.»

با وزارت خزانه داری و وزیر خزانه داری آمریکا بیشتر آشنا شوید

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا یکی از پانزده وزارتخانه‌های دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است. این وزارتخانه در سال ۱۷۸۹ طبق لایحه کنگره برای مدیریت سود مالی دولت تاسیس شد و توسط وزیر خزانه‌داری که عضوی از کابینه ایالات متحده آمریکا است، مدیریت می‌شود. مقر این سازمان در واشنگتن است.

 

وزیری که شب‌وروز مشغول کار است+عکس

 

جیکاب جوزف "جک" لو  (زاده ۱۹۵۵) وکیل و مسئول دولتی آمریکایی است که وزیر کنونی و ۷۶ام خزانه داری ایالات متحده از ۲۰۱۳ است.

او سابقاً رئیس کارکنان کاخ سفید و مدیر اداره مدیریت و بودجه در دولت‌های اوباما و کلینتون بود. او عضو حزب دمکرات است. در ادامه برخی از اظهار نظرهای "لو" در مورد ایران را بازخوانی می کنیم.

بازگشت فوری تحریم های علیه ایران به دور از وتوی روسیه و چین

جک لو وزیر خزانه داری آمریکا  در کنفرانس سالانه روزنامه صهیونیستی 'جروزالم پست' در نیویورک گفت: جامعه بین المللی می تواند بر تاسیسات هسته ای ایران نظارت داشته باشد و درصورت نقض تعهد ایران در قبال توافق هسته ای، ساز و کار بازگشت فوری تحریم ها وجود خواهد داشت که از وتوی روسیه و چین مصون است.

تحریم ها باید ادامه یابد!

وزیر خزانه داری آمریکا  در جریان سخنرانی در اندیشکده واشنگتن برای سیاست های خاورنزدیک ادامه فشار تحریم ها بر ایران را بهترین راه برای اطمینان از پایبندی ایران به توافق جامع هسته ای می داند.

لو تهدیدهای مقامات کشورش درباره گزینه های نظامی را بار دیگر تکرار کرد: «اگر ایران به وعده هایش پایبند نباشد ما تمام گزینه ها اعم از ابزارهای اقتصادی و نظامی را نگاه داشته ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این کشور هرگز نمی تواند به بمب دست پیدا کند.»

وزیر خزانه داری آمریکا با تصریح اینکه رفع تحریم ها باید در گام های مرحله بندی شده صورت پذیرد گفت: «برای ما کاملاً غیرقابل قبول است که تحریم ها علیه ایران را در روز توافق جامع هسته ای رفع کنیم زیر ادامه فشارهای تحریم ها بهترین روش برای تضمین پایبندی واقعی ایران به تعهداتش است.»

 

وزیری که شب‌ و روز مشغول کار است+عکس

 

اجازه دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا را نمی‌دهیم!

در حالی که سه ماه از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 می‌گذرد، به دلیل تحریم‌های یکجانبه واشنگتن هنوز نتوانسته‌اند معاملات تجاری با ایران را بطور کامل از سر بگیرند. با این حال مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا با تأکید بر پابرجا ماندن تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران، می‌گویند اجازه دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا را نمی‌دهند.