وزارت "جهاد سازندگی" تشکیل می شود

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: جلسات کمیسیون تلفیق امروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد که بر این اساس، اعضای کمیسیون با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر تشکیل وزارت "جهاد سازندگی" موافقت کردند.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، مقرر شد به‌منظور ارتقای شرایط روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ، وزارت "جهاد سازندگی" در طول اجرای برنامه ششم توسعه در دولت تشکیل شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، اضافه کرد: طبق این مصوبه، دولت موظف شده است که ساز و کارهای لازم برای تشکیل وزارت جهاد سازندگی را فراهم و نسبت به تشکیل آن اقدام کند.

حاجی‌دلیگانی تشکیل وزارت جهاد سازندگی را منجر به بزرگ شدن دولت ندانست و تصریح کرد: قرار است بخش‌های اجرایی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که در امور زیربنایی و اجرایی روستاها فعالیت می‌کنند، در قالب وزارتخانه "جهاد سازندگی" تجمیع شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف پیشنهاددهندگان تشکیل وزارت جهاد سازندگی حفظ و ارتقای روحیه جهادی، همانند سال‌های دوران دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بین نسل‌های آینده است.

به گزارش تسنیم، مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، ضمانت اجرایی ندارد و اجرای این مصوبه نیز منوط به تصویب در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و با رأی اکثریت بهارستان‌نشینان است.