بیانیه بسیج درباره حواشی سخنرانی مرد هسته ای

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در پی انتشار اخبار کذب از جلسه دکتر حمید بعیدی‌نژاد (عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان) با موضوع «برجام، از آغاز تاکنون» بیانیه‌ای صادر کرده است. متن بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضور دیپلمات ارشد، جناب آقای دکتر بعیدی نژاد در دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام –که دانشجویان متعهد به انقلاب اسلامی و متخصص در عرصه‌ی علوم انسانی در آن مشغول به تحصیل هستند- با موضوع «برجام، از آغاز تا کنون» در تاریخ دوشنبه ۱۳/۲/۱۳۹۵، فضای مناسبی را برای تضارب آرا و پرسش و پاسخ تخصصی فراهم کرد.

از آنجایی که صراحت، دقت و صمیمیت از اقتضائات فضای دانشجویی است، در ابتدای جلسه با صلاحدید مسئولان برنامه و نظر خود آقای دکتر بعیدی نژاد، تصمیم بر آن شد که هر گونه ضبط صوت یا تصویر از جلسه انجام نشود، تا بتوان در محیطی به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به بررسی ابعاد گوناگون برجام پرداخت.

پس از سخنان ابتدایی دکتر بعیدی نژاد به مدت حدود ۳۰ دقیقه، پرسش و پاسخ دانشجویی آغاز شده که با وجود اینکه جلسه بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، اما سوالات بسیاری باقی ماند و در مواردی هم پاسخ ها برای دانشجویان قانع کننده نبود.

از آنجایی که صوت یا تصویری از جلسه ضبط نشده است، آن چه در رسانه‌های گوناگون از این جلسه نقل شده نه تنها سندیت ندارد، بلکه در اغلب موارد با پوشش دادن بخشی از برنامه، یا حتی تحریف لحن یا محتوای بحث‌های مطرح شده، نتوانسته است فضای علمی و صمیمی جلسه را منتقل نماید و افکار عمومی را منحرف کرده است.

به خصوص آن چه درباره‌ی رزمایش های موشکی سپاه با جملاتی شبیه به جمله‌ی «سپاه اشتباه کرد و حق نداشت آزمایش‌های موشکی را آن‌گونه اطلاع رسانی کند… ما جلوی اینگونه از اطلاع رسانی‌ها می‌ایستیم و اسم آن توسعه‌ی نظامی نیست و بحث سیاسی و دیپلماتیک هست و سپاه در این زمینه ها حق ورود ندارد! این را حتی به فرمانده کل سپاه نیز گفتیم.» آمده است خلاف واقع بوده و در جلسه به گونه‌ی دیگری مطرح شده است.

در خبرها در جای دیگری به عنوان حواشی این جلسه آمده است: «یکی از دانشجویان عین صحبت های رهبری را بدون اشاره به نام ایشان می‌خواند و وی در پاسخ می گوید: این صحبت ها از روی بی‌اطلاعی است.»

این اخبار نه تنها بی پایه و اساس، بلکه در بعضی موارد مانند دو مثال بالا کذب است. انتشار چنین اخباری شیرینی یک جلسه‌ی عالمانه و صمیمی را در کام میهمان برنامه و برگزار کنندگان آن تلخ نمود. به امید آن که روزی تقوا و صداقت و تعهّد بر فضای رسانه‌ای کشور حاکم شود.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام»