واعظی: روحانی فقط بدهکار مردم است

 سید محمود واعظی وزیر ارتباطات و عضو موسس حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگویی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «عده ای بر این باورند که آقای روحانی در جریان انتخابات 92 بدهی‌ای به آقای عارف دارد» با بیان اینکه آقای روحانی به کل مردم ایران برای رایی که به ایشان دادند بدهکار هستند ، اظهار کرد: دولت و شخص آقای رئیس‌جمهور خود را بدهکار به مردم می‌دانند و شبانه روزی برای مردم کار می‌کنند بنابراین ما باید از مردم برای انتخابشان تشکر کنیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که «برخی معتقدند پس از کناره گیری آقای عارف از جریان رقابت های انتخاباتی آرای وی به صندوق آقای روحانی ریخته شد و امروز بزنگاهی است که رئیس جمهور باید بدهی خود را به عارف پرداخت کند»، تاکید کرد:‌ آقای روحانی تا الان به هیچ وجه اهل معامله و زد و بند نبوده و در‌ آینده نیز نخواهند بود. آقای روحانی به همان عهد و پیمانی که با مردم بسته اند وفادار و متعهد هستند.

واعظی اضافه کرد: آن چیزی که روحانی نسبت به مردم متعهد شده است همان قول و قرارهایی است که با آن‌ها گذاشته است.

عضو موسس حزب اعتدال و توسعه، هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره برخی اظهارات مطرح شده نسبت به ریاست مجلس دهم تصریح کرد: به عنوان دولت، بنای جدی دولت این است که به این امر مداخله نکند، چرا که اعتقاد ما بر این است که انتخاب رئیس و هیأت رئیسه مجلس از جمله حقوق نمایندگان مجلس است و نباید از بیرون مجلس هیچ گونه دخالتی در این امر شود.

وی اظهار کرد: به عنوان فردی که سالهای طولانی با مجلس کار کرده‌ام با توجه به شرایط کشور و منطقه احساس می کنم که امروز بیش از هر زمانی به وفا و همدلی نیازمند هستیم.

واعظی با تاکید بر اینکه موضوع ریاست مجلس نباید باعث ایجاد اختلاف شود، گفت:‌ در این موضوع باید فردی که رای بیشتری کسب می‌کند به ریاست برسد و این بحث باید با تفاهم برطرف شود حال هر کسی که می خواهد رئیس شود.

درباره نحوه تعامل دولت یازدهم با مجلس دهم اظهار کرد: تصمیم جدی دولت آقای روحانی از ابتدا بر این بوده که با هر مجلسی که روی کار بیاید تعامل و همکاری داشته باشد؛ چرا که تعامل با مجلس را از نقاط قوت نظام می‌داند. در همین راستا در دولت یازدهم با مجلس نهم تعامل خوبی داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تماس ‌هایی که با نمایندگان مجلس دهم از پس از انتخابات هفت اسفند داشته‌ایم به نظر می‌رسد که ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس دهم داشته باشیم؛ چرا که همانطور که پیدا است اینگونه احساس می‌کنیم رای مردم به نمایندگان مجلس دهم در راستای رایی است که مردم در 24 خرداد 92 دادند. مردم در 24 خرداد در حالی که از جناح بازی ها و دعواها خسته شده بودند به اعتدال رای دادند.

این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه بسیاری از افرادی که به مجلس دهم راه پیدا کرده‌اند افرادی شریف و معتقد هستند، گفت: فکر می‌کنیم با این ترکیب مجلس دهم دولت در خدمت مجلس خواهد بود و مجلس نیز با دولت همکاری خواهد کرد تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف نماییم.