اصلاح‌طلبان به من گفتند بدلی در حالی که می‌توانستم پیروز باشم

وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد به اتهامات اصلاح‌طلبان علیه خودش در سال 91 و 92 می‌پردازد و می‌گوید: به من گفتند امنیتی‌ها تو را جلو انداخته‌اند تا در نهایت با دو، سه میلیون رای ضایع شوی و این را به پای کل اصلاحات بنویسند، عارف خوب به خاطر دارد که سه سال پیش همین روزها به او می‌گفتند اصلاح‌طلب بدلی،  شما که باید خوب به خاطر داشته باشید چه تهمت‌هایی به من زدند. گفتند اصلاح‌طلب بدلی‌ام. گفتند با دستور امنیتی‌ها وارد انتخابات شده‌ام. هزار و یک حرف زدند اما به هیچ کدام پاسخ ندادم.

عارف می‌گوید: «کار با نظرسازی‌ها ندارم اما نظرسنجی‌هایی که به من می‌رسید، نشان می‌داد می‌توانم پیروز انتخابات باشم اما از ابتدا گفته بودم به خرد جمعی احترام می‌گذارم و حالا افتخار می‌کنم که به راحتی از قدرت گذشتم.»

اصلاح‌طلبان در آخرین نظرسنجی سال 92 که سه روز قبل در انتخابات انجام شد، گفتند عارف 8 درصد رأی داشت.

وی در ادامه این مصاحبه درباره نتایج انتخابات تهران تصریح کرد: «فکرش را هم نمی‌کردم این اتفاق بیفتد. تا زمان اعلام نتایج فکر نمی‌کردم وضعیت به این خوبی باشد برآورد خود من این بود که در بهترین حالت 20 نفر دور اول رای می‌آورند که 15، 16 نفرشان از لیست ما و 4، 5 نفر از لیست رقیب‌مان خواهند بود، بقیه هم دور دومی می‌شوند. واقعا تعجب کردم. باورم نمی‌شد فکر می‌کردم شاید این نتیجه مربوط به یک منطقه خاص تهران باشد و در مراحل بعد ترکیب عوض شود.»

وی درباره ریاست مجلس و احتمال ریاست لاریجانی می‌گوید: کسی وکیل من نیست که از قول من حرف بزند. خودم می‌دانم چه زمانی چه حرفی بزنم و جز با مشورت و اتکا به خردجمعی تصمیمی نمی‌گیریم.